W ostatnim dniu września GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy stalowowolsko-niżańskiej w ciągu drogi krajowej DK77. Zadanie ma zostać zrealizowane w systemie "projektuj i buduj".
Kto się go podejmie - przekonamy się na początku 2016 roku, po rozpatrzeniu ofert, które można składać do 2 listopada. Zadaniem wykonawcy będzie nie tylko wykonanie pełnej dokumentacji drogi, ale też m.in. uzyskanie pozwoleń budowlanych oraz decyzji o dopuszczeniu gotowej drogi do użytkowania. Arteria o długości 15 300 metrów ma zostać wykonana w znacznej części - w odróżnieniu od jej pierwszego fragmentu, Trasy Podskarpowej - w systemie drogi jednojezdniowej o dwóch pasach ruchu z odcinkami w systemie "2+1" (tzw. mijanki) ułatwiającymi wyprzedzanie wolno jadących pojazdów. Takie rozwiązanie funkcjonuje np. na jednojezdniowym odcinku ekspresówki S19 w okolicy Stobiernej pod Rzeszowem. Dwujezdniowy odcinek ma połączyć jedynie węzły "Chopina" (w sąsiedztwie Galerii VIVO!, gdzie obecnie kończy się pierwszy fragment obwodnicy) i "Solidarności" (gdzie ma zostać zbudowany łącznik od obwodnicy do przemysłowej dzielnicy Stalowej Woli).
Budowa obwodnicy fizycznie rozpocznie się w roku 2017 i zostanie zakończona najprawdopodobniej w roku 2020. Szacunkowy (inwestorski) jej koszt to ponad 290 mln zł, ale, jak pokazuje praktyka, w wyniku przetargu spodziewać się można nieco niższej ceny. (r)
Więcej w aktualnym papierowym wydaniu TN.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz