Turysto! Sprawdź, czy należy Ci się zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

0

Sezon wakacyjny trwa, a co za tym idzie, biura podróży pękają w szwach. Organizatorzy wycieczek prześcigają się w ofertach, te jednak nie zawsze okazują się dobrym wyborem. Coraz częściej słyszy się o sytuacjach, gdy oferowane usługi nie zostały wykonane należycie, a biuro turystyczne nie wywiązało się z umowy zawartej z klientem. Wówczas można mówić o zmarnowanym urlopie, za który należy się stosowne zadośćuczynienie.

Wakacje, które miały wyglądać inaczej. Rzeczywistość a broszura

Decydując się na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży, mamy prawo domagać się wywiązania z umowy przez podmiot, z którym zawarliśmy umowę. To oznacza, że organizator ma obowiązek zapewnić nam takie warunki dojazdu, pobytu i powrotu, jakie zostały określone w umowie. Wycieczka powinna się odbyć zgodnie z przedstawioną ofertą, bez najmniejszych odstępstw od ustalonej normy. Niestety, nie zawsze tak się dzieje, a wyjazd, który miał być wakacjami marzeń, okazuje się koszmarem. Na szczęście zostały określone sytuacje, w przypadku których klient biura podróży może ubiegać się o zadośćuczynienie. Wśród nich wymienia się m. in.:

  • inny środek transportu (np. autokar zastępujący samolot),

  • różnice w standardzie pokoi (np. niepełne wyposażenie, niesprawna klimatyzacja),

  • wyżywienie niezgodne z ustalonym (np. inna liczba posiłków lub czasu ich serwowania),

  • odmienną lokalizację obiektu (np. hotel położony 3 km od plaży, zamiast wskazanych w broszurze 500 m).

Te oraz wiele innych odstępstw od umowy zawartej z biurem turystycznym, nakłada na organizatora wycieczki odpowiedzialność prawną z tytułu zmarnowanego urlopu. Doznane przez niezadowolonego turystę szkody niemajątkowe podlegają rekompensacie w formie zadośćuczynienia pieniężnego.

Kto nam pomoże ubiegać się o pieniądze za zaniedbania biura podróży?

Zadośćuczynienie za zmarnowany wypoczynek można uzyskać samodzielnie lub powierzając sprawę profesjonalistom. Drugie rozwiązanie okazuje się skuteczniejsze, bo eksperci w dziedzinie odszkodowań i zadośćuczynień posiadają doświadczenie i doskonale wiedzą, w jaki sposób ubiegać się o świadczenia dla swoich klientów. Przykładem zaufanej firmy, która już od ponad 10 lat podejmuje się prowadzenia spraw o zadośćuczynienia, jest Centrum Obsługi Powypadkowej CODEX. Firma świadczy usługi na terenie całego kraju, dysponując pracownikami wyspecjalizowanymi w negocjacjach. Zlecając sprawę fachowcom można być pewnym, że zadośćuczynienie za zmarnowany urlop lub inną okoliczność, zostanie wypłacone.

 

Może zainteresują Cię również wpisy oznaczone podobnymi tagami:

Podziel się:

Komentarze są wyłączone.