Miejski Zakład Komunalny, który od grudnia zarządzał będzie komunikacją miejską, przymierza się do zakupu taboru z napędem elektrycznym.
Szukając oszczędności zakład niedawno testował na swoich liniach pojazdy hybrydowe, które "na setkę" spalają 27 litrów ropy. Testuje również małe autobusy, też znacznie oszczędniejsze. Jednak czekająca Stalową Wolę rewolucja, zapewnia MZK, to zakup autobusów z napędem elektrycznym. Ile taki elektryczny autobus kosztuje? Gdyby kupić od razu dziesięć, można uzyskać cenę za sztukę około 2 milionów złotych. Zwykły autobus, z normalnym silnikiem na olej napędowy, kosztuje 1,4 miliona złotych.
- Owszem, tradycyjny autobus jest tańszy, ale patrzmy także na koszty eksploatacji. W przypadku autobusu elektrycznego koszty zużycia energii w stosunku do zużytego paliwa są cztery razy mniejsze - przekonuje Anna Pasztaleniec, prezes MZK w Stalowej Woli.
Więcej w papierowym wydaniu TN.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz