Kolejny odcinek drogi ekspresowej S19 otwarty! Tym razem w powiecie niżańskim - Tygodnik Nadwiślański
niedziela, 26 czerwca
reklama

Kolejny odcinek drogi ekspresowej S19 otwarty! Tym razem w powiecie niżańskim

2

W piątek, 29 kwietnia, otwarto kolejny fragment trasy Via Carpatia w naszym regionie – ponad ośmiokilometrowy  odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła „Zdziary” do węzła „Rudnik nad Sanem”, w powiecie niżańskim.

Łączy on wybudowane wcześniej części trasy, dzięki czemu od piątku można już „ekspresówką” przejechać z Kraśnika do Rzeszowa. Kierowcy mają więc już do dyspozycji ponad 213 km trasy Via Carpatia na terenie Polski. Kolejne 270 km pozostaje w realizacji.

– Via Carpatia – kolejny odcinek na Podkarpaciu otwarty! Tym razem z mostem na Sanie! Droga życia dla Polski wschodniej coraz dłuższa. Niesamowita sprawa. Coś co jeszcze 8 – 10 lat temu było marzeniem, dziś dzięki decyzjom rządu PiS, Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, jest rzeczywistością.
Via Carpatia to COP XXI wieku – wybicie się na nowoczesność transportową i komunikacyjną! Via Carpatia to okno na świat dla naszego regionu – Podkarpacia! Mamy Ją! – napisał na Facebooku wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Odcinek o długości 8,2 km rozpoczyna się za funkcjonującym już w części węzłem drogowym Zdziary. Po przekroczeniu starej DK19, trasa przebiega nowym śladem przez kompleks leśny, po wschodniej stronie dotychczasowej drogi krajowej. W rejonie miejscowości Spokojna, ekspresówka odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł Zapacz na przecięciu z przebiegiem przyszłej drogi ekspresowej S74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo-zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65. Przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła Rudnik nad Sanem.

Wartość kontraktu na projekt i budowę odcinka S19 Zdziary (bez węzła) – Rudnik nad Sanem (bez węzła) wynosi blisko 874 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych to ponad 468 mln zł. Projekt został dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Fot. FB Rafała Webera

2 komentarze