Kreatywność jest jak jedzenie pałeczkami – można się jej nauczyć

0

Jak stworzyć innowacyjny biznes oparty o realizację określonych potrzeb użytkowników? Tego mogli się nauczyć uczestnicy warsztatów „Projektanci Innowacji PFR” organizowanych wspólnie przez Google i Polski Fundusz Rozwoju w Tarnobrzeskim Parku Przemysłowo-Technologicznym.

Bezpłatne szkolenia „Projektanci Innowacji PFR”, które odbyły się 16 stycznia, dotyczyły m.in. nauki kreatywnego myślenia, tworzenia innowacyjnych pomysłów oraz inspiracji do działania metodą design thinking.

Podczas spotkania trenerzy internetowego giganta uczyli jak zidentyfikować realne problemy użytkowników, tworzyć radykalnie innowacyjne rozwiązania oraz testować stworzone koncepcje produktów i usług. Jak tłumaczyli, design thinking to usystematyzowany proces rozwoju pomysłu od początkowej idei do powstania prototypu. Program bazuje na wewnętrznej metodzie stworzonej na potrzeby rozwoju innowacji w Google pod nazwą Creative Skills for Innovation Lab.

W trakcie warsztatów powstały pomysły, które odnosiły się do stworzenia innowacyjnej aplikacji, problemów społecznych, segregacji odpadów, edukacji, zjawiska smogu, pozyskiwania klientów i promocji.

Szkolenie design thinking obejmowało szerokie grono odbiorców. Pośród nich znaleźli się przedstawiciele edukacji, biznesu, kadra techniczna, środowiska medycznego, humaniści, artyści i przedsiębiorcy.

Podczas warsztatów wyzwalamy kreatywność i inspirację do działania. Pokazujemy jak ważną rolę odgrywa praca w zespole, dzięki której powstają prototypy poddane testom przez użytkowników. To cenne wnioski mogące posłużyć do dalszego rozwoju każdego z nich – mówi Tomasz Gulak z Google Polska.

 

Share.

Comments are closed.