Cyberprzestępcy wciąż modyfikują swoje metody, aby wyłudzić dane bankowe i ukraść nasze oszczędności. Jedną z ofiar takiego działania jest 28-letni mieszkaniec Sandomierza, który w środę, 21 lipca, poprzez zainstalowanie na mobilnym urządzeniu aplikacji, stracił 5 000 złotych.
Nieznani rozmówcy zazwyczaj opowiadają historię, że ktoś próbował wykonać nieautoryzowany przelew z naszego konta. Gdy osoba pokrzywdzona odpowiada, że żadnego przelewu nie chciała wykonywać, wówczas przestępcy proponują jej zainstalowanie aplikacji. Ma to na celu m.in. zwiększenie bezpieczeństwa i sprawne przekazywanie ostrzeżeń. Niestety, są to najczęściej programy, które przejmują kontrolę nad naszymi urządzeniami wraz z danymi do logowania.
W ten właśnie sposób w minioną środę oszukany został mieszkaniec Sandomierza. 28-latek odebrał telefon od nieznanej kobiety, która podała się za pracownicę banku. W trakcie rozmowy oszustka namówiła swojego rozmówcę do pobrania aplikacji, dzięki której była w stanie przechwycić dane klienta i przejąć kontrolę nad urządzeniem mobilnym, w wyniku czego z jego konta zniknęło 5 tys. zł.
Jakby tego było mało, na konto 28- latka został zaciągnięty kredyt w wysokości 4 000 złotych, który na szczęście udało się zablokować.
Zobacz także: - Sandomierz. Seniorka straciła pieniądze. Oszust podawał się za pracownika banku |
Policjanci apelują o zachowanie ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Uważajmy na strony internetowe, które oferują szybki i łatwy zarobek. Pod tego typu ofertami zazwyczaj czają się oszuści, którzy będą chcieli w łatwy sposób nas okraść.
Nie klikajmy w żadne linki czy odnośniki niewiadomego pochodzenia. Przekierują nas one na stronę do złudzenia przypominającą oryginalną, a następnie poprzez złośliwe oprogramowanie podczas próby logowania do serwisu lub do banku wykradną nasze dane dostępowe.
Źródło: KPP Sandomierz
Fot. Ilustracyjna
Ana14:20, 23.07.2021
0 0
kasa znika z banku,odpowiada klient,nic się nie zmieniło,własnie wypłacam oszczędnosci i do skarpety.banki mi nie potrzebny 14:20, 23.07.2021
ziemo09:29, 26.07.2021
0 0
no debil 09:29, 26.07.2021