Zamknij

Praca w domu - jak się zorganizować?

16:37, 04.08.2020 KR Aktualizacja: 16:41, 04.08.2020
Skomentuj

W życiu zdarzają się różne sytuacje, co najlepiej widać ostatnio. Przyszły takie czasy, kiedy firmy zaczęły wysyłać swoich pracowników do domu i to właśnie tam świadczą teraz swoją pracę. Ciężko jest przestawić się z siedzenia w biurze, na siedzenie we własnym fotelu w domu, z laptopem na kolanach. Wiele osób deklaruje, że nie potrafi zorganizować sobie pracy w domu we właściwy sposób. Ale nie oszukujmy się - nie jest to fizyka kwantowa i wszystkiego da się szybko nauczyć. Przedstawiamy krótki poradnik na to, jak zorganizować sobie pracę w domu.

O co musisz zadbać podczas pracy w domu?

Jest wiele rzeczy, o których zupełnie nie myślimy, kiedy zaczynamy pracę w domu. Podchodzimy do tego na zasadzie "jakoś to będzie" albo "wyjdzie w praniu". Tymczasem odpowiednia organizacja to klucz do sukcesu. Zacznijmy od najważniejszej rzeczy, jeśli chodzi o wykonywanie swoich obowiązków pracowniczych w domu. Pytanie brzmi: czy macie swoje miejsce, w którym będziecie ją wykonywać? Bo jeśli planujecie, że usiądziecie sobie na kanapie, z laptopem na kolanach, a telefony do klientów wykonacie pomiędzy jedną szafką nocną a drugą, siedząc po turecku na łóżku to... daleko nie zajdziecie. Po pierwsze wysiądą wam plecy, a po drugie będzie wam po pewnym czasie niesamowicie niewygodnie. Pierwsza nasza rada brzmi więc: 

  • zorganizuj sobie swoje miejsce do pracy. Wydziel kawałek miejsca, gdzie będzie znajdował się laptop i wszystkie inne przybory, które są ci niezbędne. Dzięki temu będziesz czuł się jak w pracy, a jednocześnie nie zniszczysz sobie kręgosłupa.

Często u wielu osób praca w domu wygląda tak, że pozwalają sobie na znacznie więcej. W końcu nie ma nad głową szefa, a jak się patrzy na swoje mieszkanie - zawsze jest coś do zrobienia. Dlatego kluczem jest odpowiednie planowanie swojej pracy. Musimy uświadomić sobie (i często domownikom, którzy nie rozumieją, że praca w domu to naprawdę praca), że pewne rzeczy muszą być wykonane w określonych ramach czasowych. I wtedy żadne sterty prania nie mają znaczenia. Pamiętaj:

  • wykonuj swoją pracę tak, jakbyś był w biurze. Zorganizuj ją. Musisz wiedzieć, co masz do zrobienia, aby faktycznie to zrobić.

Kolejny ważny krok to wyrzucenie wszystkich rozpraszających aplikacji, a także zainstalowanie tych, które usprawnią naszą pracę i komunikacje z zespołem. Szef nie wyszedł z inicjatywą? Zaproponuj to. Jeśli żadne kontrolowanie samego siebie nie działa - może to cię zmotywuje. Musisz: 

  • zrezygnować ze wszelkich rozpraszaczy. Telefon połóż daleko, odinstaluj Facebooka na komputer i daj sobie spokój ze scrollowaniem Instagrama. Zainstaluj aplikacje, które usprawnią twoją pracę.

To według nas trzy najważniejsze zasady, których trzeba przestrzegać podczas pracy w domu. Jeśli je zastosujecie i zadziałają - koniecznie się tym pochwalcie.  

Artykuł sponsorowany

(KR)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%