Jest nadzieja

0

Po naszych interwencjach pracownicy Wydziału Architektury, Budownictwa i Inwestycji tarnobrzeskiego Urzędu Miasta i firmy Skanska w końcu spotkali się z mieszkańcami domów stojących pod wiaduktem, aby porozmawiać o zniwelowaniu hałasu, powodowanego przez przejeżdżające po nim samochody.

Chodzi  o  głośny  huk,  który  słychać  za każdym razem, gdy po tak zwanej szczelinie dylatacyjnej przejeżdżają ciężkie auta. Nasi czytelnicy zgłaszali ten problem tarnobrzeskim urzędnikom, a ci sprawę przekazywali do firmy Skanska, która wybudowała wiadukt. Jej pracownicy co prawda pojawiali się na miejscu, ale prowadzone przez nich prace polegały głównie na ponownym montażu maskownic, które powinny znajdować się na krańcach szczeliny dylatacyjnej – co nie miało żadnego wpływu na wydobywający się z niej hałas.

Pytając o sprawę w tarnobrzeskim  magistracie,  usłyszeliśmy,  że wkrótce  urzędnicy  będą  odbierać  kolejne prace gwarancyjne i otrzymaliśmy zapewnienie, że przy okazji spotkają się z mieszkańcami domów stojących pod wiaduktem i wysłuchają ich uwag.

Kilkuosobowa  komisja  złożona  z  urzędników i pracowników firmy Skanska na wiadukcie pojawiła się w miniony piątek. Wraz z naszymi czytelnikami przyglądali się kłopotliwej szczelinie z góry i z dołu. Ani budowlańcy, ani urzędnicy na miejscu nie chcieli jednak rozmawiać z dziennikarzami.

Naczelniczka  Wydziału  Architektury,  Budownictwa i Inwestycji tarnobrzeskiego magistratu Anna Budziło zapytana  o  to,  co  ustalono, poinformowała nas, że dostała dyspozycje, aby  nie  udzielać  informacji,  i  odesłała  nas do kancelarii prezydenta miasta.

 Jej dyrektor Wojciech Malicki przysłał  nam  krótką informację  będącą  fragmentem  spisanego na miejscu protokołu, w której czytamy, że firma Skanska „przeanalizuje możliwość wyeliminowania powstałych drgań i emisji hałasu przy urządzeniach dylatacyjnych i dokona stosownych prac  w terminie do 15 grudnia” (na  stałe  mają  zostać  także  zamontowane wciąż odpadające wspomniane już maskownice).

Rzeczniczka firmy Skanska Agnieszka Kotela poinformowała nas natomiast, że jej pracownicy  zamontują  na  szczelinie  dylatacyjnej  dodatkowe  gumowe  osłony,  które mają wytłumić hałas. (…)

Rafał Nieckarz

Więcej w papierowym wydaniu „TN”.

Podziel się:

Komentarze są wyłączone.