Zamknij

Rejestracja firmy przez Internet - co należy wiedzieć?

. + 10:08, 01.06.2023 Aktualizacja: 10:10, 01.06.2023
Skomentuj

Obecnie nie ma żadnych problemów z zarejestrowaniem własnej działalności gospodarczej przez Internet. Z powodzeniem można skorzystać z rejestracji firmy online. Nie musisz martwić się tym, że nie wiesz co konkretnie zrobić. Możesz spojrzeć na konkretne kroki opisane w tym artykule!

Rejestracja firmy przez Internet, jak to zrobić?

Dzięki wcześniejszemu przygotowaniu poniższych danych możesz mieć pewność odnośnie do tego, że proces rejestracji będzie jeszcze sprawniejszy. Są to:

  • twoje imię i nazwisko, imiona twoich rodziców, jak również data i miejsce urodzenia, 
  • rodzaj, numer i seria dowodu tożsamości, 
  • obywatelstwo,
  • numer PESEL,
  • numery REGON i NIP, jeśli zostały wcześniej nadane. Jeśli ich nie posiadasz, nie masz się czym przejmować. Zaznacz taką informację w odpowiedniej rubryce. Pracownik odbierający wniosek będzie wiedział, że konieczne jest nadanie takich numerów.
  • wymyślona przez Ciebie pełna oraz skrócona nazwa działalności,
  • miejsce twojego zamieszkania oraz przygotowane adresy, pod którymi prowadzona będzie działalność gospodarcza,
  • data rozpoczęcia prowadzenia firmy, 
  • co najmniej 1 kod PKD, dzięki któremu możliwe będzie określenie rodzaju twojej firmy,
  • ilość pracowników, których planujesz zatrudnić,
  • informacje związane z ubezpieczeniem ZUS, KRUS lub zagranicznym,
  • dane urzędu skarbowego, które będą zgodne z miejscem twojego zamieszkania. 

Stworzenie profilu zaufanego i/lub certyfikatu kwalifikowanego 

Swoją tożsamość będziesz mógł potwierdzać dzięki:

  • profilowi zaufanemu - jest bezpłatny, można go założyć dzięki byciu właścicielem konta bankowego. Jest połączony z Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej - ePUAP. 
  • certyfikatowi kwalifikowanemu - pozwala składać podpis elektroniczny. Jest to opcja płatna, a jej cena ustalana jest indywidualnie. Złożenie wniosku jest możliwe w Urzędzie Skarbowym, ZUS-ie, oddziale NFZ, czy w kancelarii notarialnej. 

Jak zarejestrować firmę w CEIDG?

W związku z wcześniejszym przygotowaniem powyższych danych rejestracja firmy online nie zajmuje wiele czasu. Konieczne jest złożenie wniosku o rejestrację firmy, jesli potrzebujesz pomocy, sprawdź: https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy

Wybór firmowego rodzaju opodatkowania 

Konkretna forma opodatkowania wybierana jest w momencie zakładania działalności. Wybierać możesz spośród:

  • skali podatkowej, czyli podatku dochodowego na zasadach ogólnych. W tym przypadku podatek jest stały i wynosi 12% lub 32% w momencie, gdy osiągniesz dochód powyżej 120 000 zł. Możesz skorzystać z propozycji 30 000 zł w roli kwoty wolnej od podatku oraz stałej 9% składki zdrowotnej.
  • podatku liniowego, którego wyróżnikiem są 4,9% składki zdrowotnej, która jest wyliczana od uzyskanego dochodu oraz 19% podatku.
  • ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Podatek może wynosić  17%, 15%, 14%, 12%, 10%, 8,5%, 5,5%, 3% lub 2% i wyliczany jest od przychodów. 
  • karty podatkowej, która jest opcją niedostępną dla nowych przedsiębiorców. 

Niezwykle istotne jest poszukanie biura rachunkowego odpowiedzialnego za wszelkie rozliczenia. Więcej na temat rozliczeń online możesz dowiedzieć się pod linkiem https://www.ifirma.pl/biuro-rachunkowe-online

Czy musisz zostać podatnikiem VAT?

Nie jest to konieczne aż do momentu w którym uzyskasz 200 000 zł pozyskanych że sprzedaży konkretnych towarów oraz usług. Ich wykaz znajduje się właśnie w takiej ustawie. Wtedy należy wypełnić dodatkowy druk - wniosek VAT. Realizacja tego zadania może odbywać się również online dzięki przesłaniu druku do właściwego dla twojej firmy urzędu skarbowego. 

Kiedy zarejestrować firmę w ZUS-ie?

Odprowadzanie składek zdrowotnych możliwe jest po dokonaniu zgłoszenia. Jest ono niezbędne już od samego początku. Musisz zgłosić się jako podatnik składek i takie zgłoszenie zostanie przekazane bezpośrednio do ZUS.

Od momentu rejestracji firmy masz 7 dni, by nadesłać do ZUS następujące druki:

- ZUS ZUA - ubezpieczenia zdrowotne oraz społeczne,

- ZUS ZZA - wyłącznie ubezpieczenie zdrowotne, 

- ZUS ZCNA -  zgłoszenie członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego. 

Z jakich ulg możesz skorzystać jako nowy przedsiębiorca?

Do wyboru jest kilka propozycji. Warto mieć na względzie:

- Ulgę na start. Dzięki niej przez pierwsze 6 miesięcy będziesz opłacać wyłącznie składkę zdrowotną. 

- Preferencyjny ZUS, z którego możesz korzystać przez pierwsze 24 miesiące. Twoja opłata będzie wynosiła w tym okresie wyłącznie 30% minimalnego wynagrodzenia.

Realizacja wszelkich formalności jest możliwa online poprzez Platformę Usług Elektronicznych lub stacjonarnie w danym oddziale ZUS. 

Rejestracja firmy online - czy konieczne jest posiadanie rachunku bankowego?

Nie ma żadnego przepisu, który regulowałby taki wymóg. Jego posiadanie jest jednak sporym ułatwieniem dla Ciebie jako przedsiębiorcy. Koniecznie musisz posiadać firmowych rachunek bankowy, jeśli:

- jesteś płatnikiem VAT, 

- w przyszłości chcesz zostać podatnikiem VAT. 

Wówczas musisz pojawić się na wykazanie płatników VAT wraz z podaniem numeru konta bankowego. Realizacja wszelkich formalności jest możliwa również online. 

Inwestycja w pieczątkę firmową

Jej posiadanie nie jest obowiązkowe. Jeśli zadbasz o jej wyrobienie dodatkowo możesz uwiarygodnić rachunki i faktury. Powinieneś zadbać o umieszczenie na niej:

  • nazwy przedsiębiorstwa, 
  • adresu firmy,
  • numeru NIP.

Wyrobienie firmowej pieczątki można zrealizować również online. Zadania tego podejmują się także punkty stacjonarne.

Weryfikacja wniosku CEIDG 

Po wypełnieniu całego wniosku konieczne jest wysłanie go do weryfikacji. Jeśli konieczne będzie wykonanie zmian otrzymasz w związku z tym wiadomość. W momencie, gdy wniosek będzie całkowicie poprawny otrzymasz wiadomość e-mail z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru. Będzie to informacja odnośnie do tego, że danego dnia został przez Ciebie złożony wniosek o założenie firmy. Oprócz tego jest to jednocześnie data, od której juz oficjalnie możesz zacząć prowadzic własną firmę. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%