Mówiąc o mindfulnessie zwykle mamy na myśli umiejętność odcięcia się od pracy i stresu. Tymczasem techniki wyciszenia działają też w druga stronę – jeśli często je praktykujesz, wpływa to pozytywnie na Twoją produktywność. Przyczyna jest prosta: zrelaksowany umysł jest bardziej odporny na stres. Chcesz wiedzieć więcej?
Mindfulness to umiejętność wprawienia się w stan, w którym jesteśmy w pełni skupieni na chwili obecnej. Nie myślimy o przeszłości czy przyszłości, zwyczajnie jesteśmy. Nie ma tu rozpraszaczy myślowych, czy zmartwień. Innymi słowami odcinamy się od zbędnych bodźców.
Stosowanie tej techniki na co dzień pozwala odcinać się od stresu. Ale po uzyskaniu pewnej wprawy, możemy ją zastosować także i w miejscu pracy, gdy potrzebujemy się skupić na bieżących zadaniach i uniknąć rozpraszania toczącymi się dokoła rozmowami biurowymi, czy przychodzącymi kolejnymi mailami.
Czy ma to sens? Oczywiście! Takie skoncentrowanie się na jednym zadaniu, przy jednoczesnym odizolowaniu stresu, może bardzo dobrze wpłynąć na produktywność!
Oczywiście nie zawsze uda się tak zwyczajnie odciąć od czynników stresujących. Jednak regularne stosowanie technik wyciszenia sprawia, ze z czasem stają się one coraz łatwiejsze. Oczywiście, nie warto się przy tym ograniczać do kilkuminutowych ćwiczeń. Dobrze jest tez uczestniczyć w zorganizowanych warsztatach, na których łatwiej o motywację. Przykładowo mindfulness w Warszawie warto trenować w Krainie Uważności. Takie dłuższe sesje przekładają się później na bardziej długotrwałą zdolność uspokajania nerwów.
Efekt dla pracy? Znaczący! W końcu nieraz możesz się spotykać z napiętymi terminami, natłokiem obowiązków, czy presją ze strony przełożonych lub klientów. Można się na to denerwować, ale… po co, jeśli możesz też wypracować zdolność szybkiego odzyskiwania równowagi.
Ciekawym efektem ubocznym praktykowania mindfulnessu jest wypracowanie mniejszej podatności na ewentualne zaczepki, a jednocześnie większej otwartości na innych. Jak bardzo może to być istotne w pracy, nie trzeba nikogo przekonywać.
Spokojniejsze rozmowy z reguły pozwalają na łatwiejsze zażegnanie konfliktów i unikanie kolejnych. A to z kolei ma wpływ na produktywność całego zespołu. No i przede wszystkim ułatwia skupianie się na rozwiązywaniu problemów, a to przecież jest najważniejsze.
Więcej o znaczeniu mindfulnessu i wyciszenia nauczysz się w Krainie Uważności, gdzie organizowane są zajęcia relaksacyjne dla wszystkich, którzy ich potrzebują.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz