Zamknij

Podsumowanie współpracy szkół z KAS. Tarnobrzeski "Rolnik" wyróżniony

09:25, 24.06.2025 Aktualizacja: 09:26, 24.06.2025
Skomentuj

W siedzibie Podkarpackiego Urzędu Celno-Skarbowego w Przemyślu odbyła się konferencja podsumowująca dotychczasową współpracę Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie z trzema szkołami ponadpodstawowymi z regionu. Spotkanie miało na celu nie tylko ocenę wspólnych działań, ale również wymianę doświadczeń oraz prezentację dobrych praktyk w zakresie edukacji zawodowej.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. przedstawiciele Zespołu Szkół nr 2 w Tarnobrzegu – popularnie nazywanego „Rolnikiem”. Obecni byli dyrektor placówki Marek Szczytyński oraz szkolna koordynatorka ds. współpracy z IAS, Bogusława Serwan-Partyńska.

Konferencję otworzył mł. insp. Krzysztof Basak, Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie, dziękując szkołom za zaangażowanie w działania edukacyjne. – Wyrażam wdzięczność za aktywne uczestnictwo w inicjatywach popularyzujących wiedzę o funkcjonowaniu służb skarbowych, systemie podatkowym i bezpieczeństwie gospodarczym państwa – mówił dyrektor Basak.

W spotkaniu uczestniczyli również Naczelnik Podkarpackiego Urzędu Celno-Skarbowego w Przemyślu, podinsp. Krzysztof Niewęgłowski, oraz nadkom. Aneta Łomańska-Grzegorzak – koordynatorka ds. współpracy ze szkołami.

Podczas konferencji zaprezentowano wspólne inicjatywy zrealizowane w roku szkolnym 2024/2025. Wśród nich znalazły się wizyty studyjne w urzędach, warsztaty i prelekcje prowadzone przez funkcjonariuszy KAS, a także udział uczniów w kampaniach edukacyjnych, takich jak „Hazard? Nie daj się wciągnąć”. Poruszano również tematy cyfryzacji usług skarbowych oraz obrotu międzynarodowego i kontroli celno-skarbowej.

Podkreślono znaczenie praktycznego wymiaru edukacji zawodowej. – Jesteśmy dumni z efektów wspólnych działań. To przykład dobrej praktyki, która realnie przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy – powiedział dyrektor ZS nr 2 Marek Szczytyński. Dodał również, że współpraca pozwala nauczycielom lepiej dostosować programy nauczania do wymogów rynku i instytucji publicznych.

W podobnym tonie wypowiedziała się Bogusława Serwan-Partyńska: – Dla uczniów ZS nr 2 współpraca z KAS to wyjątkowa szansa na poznanie w praktyce tematów omawianych na lekcjach. Wizyty studyjne, warsztaty i praktyki zawodowe pozwalają zdobyć realne umiejętności i kształtują ważne postawy – odpowiedzialności, rzetelności i uczciwości.

Ważnym elementem spotkania była wymiana doświadczeń między szkołami oraz omówienie roli szkolnych koordynatorów, którzy aktywnie współtworzą programy dydaktyczne i organizacyjne.

Zwieńczeniem konferencji było uroczyste wręczenie podziękowań przez mł. insp. Krzysztofa Basaka – zarówno dla dyrektorów szkół, jak i szkolnych koordynatorów – za ich zaangażowanie oraz inicjatywę w rozwijaniu współpracy między edukacją a administracją publiczną. Obie strony zadeklarowały chęć kontynuowania partnerstwa w kolejnym roku szkolnym.

Po części oficjalnej uczestnicy zwiedzili Podkarpackie Laboratorium Celno-Skarbowe, gdzie zapoznali się z nowoczesnymi metodami analizy towarów i identyfikacji substancji niebezpiecznych. Obserwowali przebieg analiz laboratoryjnych i poznali znaczenie ekspertyz w walce z przemytem oraz w ochronie zdrowia publicznego.

Kolejnym punktem programu była wizyta w Dziale Służby Dyżurnej Urzędu Celno-Skarbowego w Przemyślu, który odpowiada za koordynację działań w sytuacjach kryzysowych. Uczestnicy odwiedzili również Oddział Celny w Malhowicach, gdzie zaprezentowano infrastrukturę graniczną i procedury odpraw celnych. Przejście to ma istotne znaczenie dla rozładowania ruchu na innych przejściach granicznych regionu, takich jak Medyka czy Korczowa.

Partnerstwo pomiędzy Izbą Administracji Skarbowej w Rzeszowie a tarnobrzeskim „Rolnikiem” stanowi przykład efektywnej współpracy sektora publicznego z edukacją. Przedstawiciele obu stron zgodnie podkreślają, że wspólne inicjatywy przynoszą realne korzyści uczniom, nauczycielom i instytucjom publicznym – przyczyniając się do budowy świadomego społeczeństwa i lepszego przygotowania młodzieży do wyzwań współczesnego rynku pracy.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%