Faktycznie, do Krajowego Rejestru Zadłużonych wpłynął 30 listopada wniosek o wszczęcie postępowania o ogłoszenie upadłości NEONETU S.A. Wcześniej, 28 listopada, do sądu we Wrocławiu został złożony wniosek o upadłość spółki. Jak przekonuje zarząd NEONETU w specjalnym komunikacie, to tylko działania profilaktyczne.
„Zarząd Spółki NEONET S.A. informuje, że w dniu 27 listopada 2023 r. złożył do Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. Celem złożonego wniosku nie jest rozpoczęcie postępowania upadłościowego. Obecnie Spółka oczekuje na otwarcie postępowania, co może potrwać kilka tygodni” – napisano w komunikacie.
Postępowanie sanacyjne to restrukturyzacja firmy, która wpadła w kłopoty finansowe.
„Decyzja o złożeniu wniosku restrukturyzacyjnego jest odpowiedzią na problemy płynnościowe Spółki. Na tę sytuację wpłynęło kilka czynników, w tym niezależnych od Spółki, jak obecna sytuacja na rynku sprzedaży AGD, RTV, GSM i IT. Dostrzegając istniejące zagrożenia oraz działając w trosce o bezpieczeństwo i ciągłość zakupów realizowanych przez Klientów, Zarząd NEONET jest przekonany, że postępowanie restrukturyzacyjne stanowi odpowiednią formę uzdrowienia zaistniałej sytuacji” – informuje zarząd spółki.
Skąd więc wniosek o upadłość? Wyjaśnia to dalsza część komunikatu.
„Złożony został także wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Krok ten został podjęty wyłącznie na wypadek, gdyby w toku priorytetowego postępowania sanacyjnego nie udało się osiągnąć konsensusu między Spółką, a jej kontrahentami. Spółka nie zakłada, aby do tej sytuacji miało dojść, natomiast z uwagi na zabezpieczenie interesu kontrahentów i wierzycieli Spółki, Zarząd NEONET S.A. podjął decyzję o złożeniu obu wniosków” – napisano w komunikacie, jednocześnie podkreślając, że wniosek sanacyjny będzie, zgodnie z prawem, rozpoznawany jako pierwszy..
Spółka prowadzi na terenie kraju ponad 300 sklepów. Salony NEONET działają m.in. w Tarnobrzegu, Sandomierzu, Połańcu i Nisku. Pracownicy placówek podkreślają, że mimo całego zamieszania związanego z informacjami o upadłości, dla nich i dla klientów nic się nie zmieniło.
– Nie komentujemy sytuacji, działamy normalnie – skwitował pytania o sytuację sklepu i jego pracowników kierownik tarnobrzeskiego sklepu sieci, odsyłając po informacje do biura prasowego NEONET.
Sieć handlowa podkreśla, że działa na dotychczasowych zasadach i to ma się nie zmienić.
„Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, Klienci będą mogli bez przeszkód korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Na dotychczasowych zasadach będziemy realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową” – napisano w komunikacie zarządu NEONET. S.A
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz