Ponad 1200 zł straciła mieszkanka gminy Lipnik. Kobieta otrzymała sms z informacją, że musi dopłacić 1,2 zł do przesyłki, którą niedawno zamawiała.
W minioną sobotę do opatowskich policjantów zgłosiła się 40 – letnia mieszkanka gminy Lipnik. Kobieta poinformowała mundurowych, że prawdopodobnie padła ofiarą oszustwa.
– Z jej relacji wynikało, że kilka godzin wcześniej otrzymała sms z informacją, że musi uregulować niedopłatę za zamówiona przesyłkę w kwocie 1,20 zł. W związku z tym, że kobieta faktycznie dokonywała zamówienia w sklepie internetowym, sms nie wzbudził w niej żadnych podejrzeń. W wiadomości tekstowej znajdował się link do płatności jaką miała dokonać. Po kliknięciu w ten link 40 – latka postępowała zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie w wyniku czego zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, gdzie potwierdziła operacje. Po pewnym czasie zorientowała się, że z jej konta dwukrotnie wypłacone zostały pieniądze w kwocie ponad 1200 zł - relacjonuje Katarzyna Czesna-Wójcik, oficer prasowa opatowskiej policji.
Widząc tę sytuację kobieta skontaktowała się infolinią swojego banku, gdzie zablokowała możliwość wypłaty kolejnych środków z konta, czym ograniczyła kolejne straty finansowe.
[ZT]207328[/ZT]
1 0
napiszcie wszystko, że po drodze pani zalogowała się ze wszystkimi danym łącznie z nazwiskiem rodowym matki, potem potwierdzała operacje na koncie nawet przez chwile nie zastanawiając się po co zmiana limitu i po co dodanie kolejnego odbiorcy zdefiniowanego... przecież to jest schemat omawiany wszędzie gdzie sie da, ostrzeżenia itd itd
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz