Zamknij

„Nad wodą z głową” – ruszyła kampania na rzecz bezpiecznego wypoczynku nad Jeziorem Tarnobrzeskim

Autopromocja 12:42, 16.07.2025 Aktualizacja: 12:02, 17.07.2025
Skomentuj

Ruszyła kampania edukacyjna „Nad wodą z głową”, której głównym celem jest zwiększenie świadomości dzieci, młodzieży i ich opiekunów w zakresie bezpiecznego wypoczynku nad wodą oraz ochrony przed skutkami nadmiernego przebywania na słońcu.

Jak co roku, Jezioro Tarnobrzeskie przyciąga tysiące mieszkańców miasta i turystów. Jednak relaks nad wodą nie zwalnia z myślenia – przypomina o tym nowa kampania edukacyjna „Nad wodą z głową”, zainaugurowana właśnie w Tarnobrzegu. Na pierwszym planie – bezpieczeństwo, zdrowie i rozsądek.

Kampania wystartowała z konkretnym przesłaniem, a jej istotnym elementem jest edukacyjna ulotka, w której zebrano kluczowe zasady odpowiedzialnego zachowania nad akwenami wodnymi. To kompendium praktycznych wskazówek dla każdego, kto wypoczywa nad jeziorem, morzem czy rzeką. Będzie ona kolportowana między innymi przez WOPR i policję.

„Nad wodą z głową” – o tym musisz pamiętać:

  • zawsze miej na sobie kamizelkę ratunkową, jeśli pływasz łódką, na desce czy kajakiem – nawet jeśli świetnie pływasz,
  • nie zostawiaj dzieci bez opieki - to dorośli odpowiadają za bezpieczeństwo najmłodszych, nie ratownicy,
  • nie skacz do wody na główkę - taki skok może zakończyć się tragedią,
  • zabierz ze sobą nakrycie głowy, krem z filtrem UV i wodę do picia – słońce potrafi być zdradliwe,
  • nigdy nie wchodź do wody po alkoholu – to jedna z głównych przyczyn utonięć,
  • korzystaj z kąpielisk strzeżonych i zawsze stosuj się do poleceń ratowników,
  • obserwuj swoje samopoczucie – osłabienie, ból głowy, zawroty czy dreszcze mogą świadczyć o udarze słonecznym,
  • nie wypływaj daleko – łatwo przecenić swoje siły, a fale i wiatr mogą utrudnić powrót na brzeg,
  • uważaj na sprzęt wodny – zachowaj szczególną ostrożność w pobliżu skuterów, łodzi i desek.

Edukacja, która ratuje zdrowie i życie

Kampania „Nad wodą z głową” to wspólna inicjatywa redakcji „Tygodnika Nadwiślańskiego”, Komendy Miejskiej Policji w Tarnobrzegu, Rejonowego Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz Przychodni Specjalistycznej w Tarnobrzegu. Patronat honorowy nad projektem objął Prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak. Partnerami akcji zostały: Agencja Rozwoju Przemysłu - oddział w Tarnobrzegu, zarządca Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, FCC Tarnobrzeg i Grupa PBI. Jej ambasadorami natomiast restauracje i punkty działające nad Jeziorem Tarnobrzeskim: Restauracja Sezonowa, Hotel i Restauracja Kameleon, Lokal Orbita, Tawerna Marina oraz Wake Park Tarnobrzeg.

 

(Autopromocja)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%