Zamknij

Pozyskiwanie klientów przez Internet – jak osiągać efekty? Sprawdź!

artykuł sponsorowany + 09:19, 08.07.2025 Aktualizacja: 09:20, 08.07.2025

W realiach olbrzymiej konkurencji wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, w jaki sposób pozyskać nowych klientów. Doświadczeni marketingowcy głoszą bowiem, że zadowolony klient podzieli się swoimi pozytywnymi wrażeniami z kilkoma osobami, zaś niezadowolony wyrazi swoją opinię w znacznie szerszym gronie. Stąd tak ważne jest dbanie o odpowiedni marketing, nastawiony przede wszystkim na promocję świadczonych usług czy też sprzedawanych produktów. Sukces biznesu nie jest ściśle uzależniony wyłącznie od jakości usług czy danych produktów; kluczem jest umiejętne budowanie wizerunku marki poprzez promocję. Zważywszy na olbrzymią konkurencję oraz pewną nieprzewidywalność wyszukiwarki internetowej, pozyskanie nowych klientów przez Internet może okazać się nie lada wyzwaniem. W związku z tym przygotowaliśmy kilka wskazówek polecanych przez ekspertów – rozpoczynając od kreacji persony.

W czym może pomóc persona marketingowa?

Persona marketingowa stanowi fikcyjną, lecz opartą na rzetelnych danych, reprezentację idealnego klienta. I nie chodzi tu o „typowego Kowalskiego”, lecz konkretnego przedstawiciela docelowej grupy odbiorców, do którego chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Tworzona po to, by prowadzone działania z zakresu marketingu były maksymalnie efektywne, persona marketingowa pozwala zrozumieć potrzeby kupujących, czyli preferencje klientów. To zaś powoduje, że o wiele łatwiej jest dopasować usługi do oczekiwań. Jak możemy dowiedzieć się na stronie firmy Afterweb, https://afterweb.pl/, w kreacji persony wykorzystuje się badania ilościowe oraz jakościowe, służące uzyskaniu informacji socjodemograficznych. Szacuje się, że im obszerniejsza jest analiza, tym znacznie trafniejszy jest model docelowego odbiorcy. W kreacji persony powinny znaleźć się informacje takie jak dane demograficzne, cele, hobby oraz problemy. Istnieje kilka perspektyw jakie mogą przyjąć persony. W tej kwestii wyróżniamy:

  • personę ukierunkowaną na cel – typ ukierunkowany z góry zakłada, że przeprowadzona liczna ilość badań oraz analiz potwierdza zainteresowanie użytkownika danym produktem; celem działań jest realizowanie zamierzonych założeń przez skupienie się na przebiegu obecnych prac;
  • personę opartą na roli – perspektywa skupiona głównie na rolach pełnionych przez klientów w społeczeństwie, pracy oraz życiu, zwracając przy tym uwagę ba cele; dokładne przeanalizowanie ról pełnionych przez modelowych użytkowników pozwala na lepsze zaprojektowanie danego produktu, łącznie z uzyskaniem odpowiedzi na pytania dotyczące miejsc jego stosowania bądź sposobu przeznaczenia;
  • personę angażującą – perspektywa łącząca ukierunkowanie na cel przy opieraniu się na danej roli; kreujący personę muszą zagłębić się w jej emocje, psychikę oraz historię, wykorzystując tym samym informacje w celu stworzenia perfekcyjnie dopasowanej usługi bądź produktu; persona angażująca przybiera formę trójwymiarowego użytkownika, który pozwala na badanie psychiki oraz powodów zachowań danych użytkowników;
  • personę fikcyjną – perspektywa oparta na doświadczeniach zespołu projektowego UX, opierającego się o wcześniejsze interakcje z grupą konsumentów; to właśnie one pozwalają na stworzenie obrazu potencjalnego użytkownika; taka perspektywa jest polecana przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy dopiero zagłębiają się w temat jaki stanowi kreowanie persony, a nie mają możliwości na uzyskanie informacji potrzebnych do stworzenia wizerunku klienta idealnego.

Wykreowanie odpowiedniej persony (lub person) pozwoli na łatwiejsze dopasowanie działań marketingowych do konkretnych odbiorców, którzy rzeczywiście wykazują zainteresowanie danym produktem bądź usługą. Mając obraz docelowego klienta, najwyższy czas na poznanie metod pozyskiwania klientów online – zdecydowanie jest w czym wybierać!

Przedstawiamy działania podejmowane w celu pozyskiwania klientów przez Internet

Podstawą do zdobycia klientów przez Internet jest własna strona WWW, określana mianem swoistej wizytówki danej firmy. Przygodę z jej wypromowaniem dobrze zacząć od dokładnego audytu SEO, będącego skuteczną analizą witryny, pozwalającą na wykrycie oraz zlokalizowanie potencjalnych błędów; to właśnie one mogą blokować stronę przed zwiększeniem jej organicznej pozycji w Google, stąd tak istotne jest ich usunięcie. W momencie gdy strona zacznie działać prawidłowo, czas na rozpoczęcie jej pozycjonowania – więcej o tym procesie możemy dowiedzieć się na stronie https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/. To właśnie dzięki skutecznemu pozycjonowaniu możliwe jest zwiększenie ruchu na stronie, świadomości marki czy zachęcenie potencjalnych klientów do tego, by skorzystali oni z oferty. Oprócz tego, równie skuteczną promocją mogą okazać się kampanie Google Ads, do których zalet zaliczamy błyskawiczne efekty i precyzyjne dotarcie do użytkowników z grupy docelowej. Aktywne poszukiwanie klientów można także oprzeć o działanie w social mediach, prowadząc kampanie, buzz marketing czy konkursy. W tym wszystkim nie należy zapominać o stopniowym budowaniu lojalności klientów – zapewniając profesjonalną obsługę, udzielając rabatów czy stale badając potrzeby zakupowe konsumentów. Ważna jest również reakcja na prośby i opinie. Tylko dzięki przemyślanej strategii i ciągłym dążeniu do polepszenia jakości swoich usług możliwe jest poszerzanie docelowej grupy odbiorców. Nie czekaj – konkurencja nie śpi. Zacznij działać już dziś!

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%