Rozpoczynając sprzedaż online, jednym z najważniejszych kroków jest wybór platformy e commerce, która będzie fundamentem twojego sklepu internetowego. Wiele osób porównuje silniki prestashop vs shopify, zastanawiając się, która z nich sprawdzi się lepiej. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi, dlatego coraz więcej przedsiębiorców korzysta z pomocy ekspertów, takich jak Noto Agency, którzy analizują potrzeby biznesu i doradzają w kwestii dostosowywania sklepu, rozbudowy sklepu oraz integracji z odpowiednimi narzędziami.
Platforma PrestaShop to darmowa platforma open source, która daje ogromne możliwości personalizacji i pozwala na pełną edycję kodu źródłowego. PrestaShop pozwala kontrolować każdym aspektem sklepu, co docenią zaawansowani użytkownicy, właściciele średnich sklepów internetowych czy nawet dużych platform.
W modelu open source zyskujesz swobodę rozwoju i skalowanie działalności w miarę rozwoju biznesu. W zamian prestashop wymaga jednak większej wiedzy technicznej - utrzymanie sklepu wiąże się z ponoszeniem kosztów hostingu, a także często wymaga instalacji płatnych modułów, co może generować dodatkowe koszty.
Z kolei Shopify działa w modelu platforma typu SaaS (software as a service), czyli jest gotowym rozwiązaniem, które zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i zdejmie z Ciebie obowiązek dbania o serwer czy aktualizacje. Shopify oferuje intuicyjny panel back office, bogaty Shopify App Store z tysiącami płatnych aplikacji i wbudowany Shopify Payments, dzięki czemu start sklepu jest szybki i prosty.
To opcja, która nie wymaga większego zaangażowania technicznego i świetnie sprawdza się w przypadku mniejszych firm lub przedsiębiorców chcących skupić się na prowadzeniu biznesu, a nie na kwestiach technicznych. Minusem może być mniejsza możliwość personalizacji w porównaniu z platformie PrestaShop oraz fakt, że wiele funkcji wymaga dodatkowych aplikacji w modelu abonamentowym.
Jeżeli chodzi o porównanie shopify vs prestashop, wybór zależy w dużej mierze od tego, czy priorytetem jest dla Ciebie pełna kontrola i swoboda konfiguracji, czy raczej prostota obsługi i szybkie wdrożenie. W przypadku PrestaShop zyskujesz narzędzie idealne dla przedsiębiorstw, które planują intensywną rozbudowę funkcjonalności i integracje pod kątem indywidualnych potrzeb. W przypadku Shopify, dostajesz kompleksowe wsparcie techniczne, gotowe szablony i rozwiązania do startu bez konieczności zagłębiania się w modelu open source.
Dlatego jeśli wciąż zastanawiasz się nad wyborem, warto przeanalizować swoje potrzeby razem z zespołem specjalistów. Noto Agency pracuje zarówno z Prestashop i Shopify, pomagając klientom w skalowaniu działalności, optymalizacji wyglądu sklepu i integracjach z systemami płatności. Dzięki temu niezależnie od tego, którą platformę wybierzesz, Twój sklep będzie gotowy do skutecznej sprzedaży online.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz