Uczestnikami spotkania byli - jego inicjator, wicestarosta Wojciech Śmiech, prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak, burmistrz Nowej Dęby Wiesław Ordon i jego zastępca Marek Kopeć oraz zastępca burmistrza Kolbuszowej Krzysztof Wójcicki.
Jak informuje tarnobrzeskie starostwo, poruszono tematy związane z wykluczeniem komunikacyjnym i nowymi połączeniami kolejowymi na trasie Rzeszów – Tarnobrzeg. Wynik rozmów okazał się owocny. Opracowano koncepcję zsynchronizowania połączeń kolei aglomeracyjnej Rzeszów – Kolbuszowa oraz Kolbuszowa – Tarnobrzeg. W późniejszym etapie rozważa się rozszerzenie połączeń o relacje Tarnobrzeg – Stalowa Wola oraz Stalowa Wola – Sandomierz.
– To było już kolejne robocze spotkanie związane z wykluczeniem komunikacyjnym powiatu tarnobrzeskiego, miasta Tarnobrzega, gminy Nowa Dęba. Projekt Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, projekt unijny, zakładał budowę tej kolei w promieniu 50 km od miasta Rzeszowa i niestety, promień kończy się mniej więcej 4 km od Nowej Dęby. Chcemy wspólnie podjąć działania dotyczące budowy dodatkowych „wahadeł” między Kolbuszową i Nową Dębą oraz miastem Tarnobrzegiem. Chcemy również poszerzyć to o Stalową Wolę i Sandomierz, po to, żeby te wahadła utworzyły dodatkowe połączenia kolejowe, które będą się logistycznie wpinały do Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. To umożliwi nam szybką komunikację między naszymi gminami, jak również oczywiście Rzeszowem – przybliża temat spotkania prezydent Łukasz Nowak.
[ZT]216926[/ZT]
Podczas spotkania w starostwie wypracowano porozumienie zaangażowanych w starania samorządów. Sformalizowaniem dotychczasowych działań będzie podpisanie listu intencyjnego w tej sprawie, który zostanie przekazany samorządowi województwa.
– Porozumienie pozwoli mi dodatkowo, jako prezydentowi Tarnobrzega, na podjęcie działań związanych z pozostawieniem w Tarnobrzegu dodatkowego toru, który umożliwi „mijankę” tych kolejowych wahadeł. Jeżeli rozwiązanie, które wraz z resztą samorządów forsujemy, miałoby funkcjonować, to PKP PLK planujące przebudowę linii kolejowej powinno zastanowić się, jak ten dodatkowy tor wprowadzić do projektu – mówi Ł. Nowak.
pasażer z biletem10:40, 09.11.2024
Tak uważam, że te połączenia do Rzeszówka, które są na rozkładzie jazdy, to w zupełności wystarczą. Na dzień powszedni 11 listopada jest tych połączeń pięć w tym 4 Polregio i 1 IC. Pociąg z godziny 10:26 mógłby odjeżdżać nieco wcześniej jak to bywało, około godziny 8:30.
Wskazane są:
- minimum dwa perony. Prawdopodobnie ten najbliższy budynku dworca ma być zlikwidowany.
- czynna przez 8 godzin kasa biletowa (np. w godz: 9:00-17:00)
- połączenia z Warszawą najkrótszą drogą przez Radom i ponoć takie plany wreszcie są.
- połączenie kolejowe z Kielcami. Zarówno z połączeniami autobusowymi jak i kolejowymi Tarnobrzega z Kielcami jest kiepściutko. Mogą się niebawem przydać bo dla Tarnobrzega stolicą województwa może Kielce będą.
- spotkanie z mieszkańcami Tarnobrzega lub umożliwienie przesłania e-maili do UM w sprawie info, czego oczekują mieszkańcy Tarnobrzega w sprawie samego remontu dworca kolejowego i terenu przydworcowego. Może ktoś wreszcie zacznie się liczyć z opiniami, propozycjami mieszkańców Tarnobrzega. 10:40, 09.11.2024
Tbg13:01, 09.11.2024
Panie prezydencie a co z połączeniami szybkimi z Rzeszowa do Warszawy poprzez Tarnobrzeg ? Czy ten Tarnobrzeg to wiocha zakuta deskami? Czy wszystkie polaczenia kolejowe szybkie mają iść przez Stalową Wolę ? A nie przez Tarnobrzeg. Czy jest Pan wasalem Nadbereżbego że Stalowej Woli. Czy jest Pan załatwić i dopilnować aby szybkie kolejowe połączenia z Rzeszowa pójdą przez Tarnobrezg ? 13:01, 09.11.2024
pasażer18:05, 09.11.2024
Kiedy skończy się remont torów od Sandomierza w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego to takie połączenia do Warsiawki przez Tbg i Radom powrócą. Jest już zapowiedź w tym temacie. 18:05, 09.11.2024
Tbg13:08, 09.11.2024
Co z budową CWK , centralny węzeł komunikacyjny który ma być połączony z PKP i PKS przy dworcu PKP. To bardzo dobry pomysł, logiczny , tylko czy jest on to w stanie zrobić za swojej kadencji. To powinno być pana oczko w głowie za pana prezydentury ? Zawsze byłoby coś co by z Panem się kojarzyło. Tak ważne dla rozwoju miasta jak CWK z renowacja dworca PKP . Wynająć biura dla firm na dworcu za jakąś normalna opłatę, oczywiście na dworcu całodobowa toaleta płatna za 5 zl . Nic za darmo bo wszystko zniszczą ludzie. Jak będzie płatne beda szanować. 5 zl to nie jest za drogo na utrzymanie czystości w środku. Wystarczy toaleta 3 osobowa, dla kobiet, dla mezszcztzn i dla niepełnosprawnych. Są takie gotowe na rynku 13:08, 09.11.2024
pasażer18:10, 09.11.2024
Gotowe to są Toi-Toi-e. WC w budynkach to się robi indywidualnie wg projektu. Punkt przesiadkowy powstanie. Prezydent czynił w tej sprawie starania , tak, że spoko. Cierpliwości. Nie od razu Kraków zbudowano. Zanim się zrobi to co przed budynkiem dworca to najpierw trzeba wyremontować Budynek stacji i perony a potem dopiero drogi, parkingi etc... przed budynkiem stacyjnym.
Miejmy nadzieję, że prócz WC będzie i poczekalnia z prawdziwego zdarzenia z możliwością wyjazdu z niej wózkiem inwalidzkim na peron. 18:10, 09.11.2024
4miasto 20:10, 09.11.2024
Mieliśmy w poprzedniej kadencji w województwie Ewę, która dbała o Podkarpacie chyba tylko w spotach. Północy województwa pokazała 4 litery które się zwiększyły przez nasze lokalne OSP i KGW, a infrastruktura i gospodarka na co to komu. Teraz możemy siedzieć i listy pisać. Cała nadzieja w staroście że być może przez Wojewodę coś załatwić dla miasta 20:10, 09.11.2024
Adam08:36, 10.11.2024
Ewusia zlikwidowała etaty lekarzy w Pogotowiu Ratunkowym. Ale daleko zaszła. 08:36, 10.11.2024
Chłopek roztropek09:42, 12.11.2024
Baby nie nadają się do rządzenia, niestety i muszą to przełknąć. 09:42, 12.11.2024
Kolenda21:03, 09.11.2024
Do Rzeszowa ostatni raz dało się rozsądnie pociągiem pojechać i rozsądnie wrócić ze 20 lat temu. Obecnie jadąc około 7rano (6:36) ostatni powrotny jest o 19:38 z Rzeszowa. A jadąc na szybkie, max. dwugodzinne spotkanie musimy na powrotny wtedy czekać do 12:24. żeby byłe miasto wojewódzkie do obecnego miasta wojewódzkiego miało 7 par pociągów na dobę to troszku kpina. Rzeczywiście wykluczenie komunikacyjne pod względem pociągów. Z Tarnobrzega bezpośrednio do np Wrocławia nawet nie dojedziemy a kiedyś bez problemów można było dojechać i do Szczecina. Chyba nawet 2x dziennie o ile mnie pamięć nie myli można było dojechać do Wrocławia. Niech kminią te tęgie głowy, zobaczymy co im się uda ugrać nawet na tej linii Tarnobrzeg-Rzeszów. Wydaje się jasne, że to bardziej sprawka PKP niż naszych miast. Spiskowi Stalowej, Dębicy i Mielca może jednak uda się nieco zapobiec. 🤠 21:03, 09.11.2024
Propozycjonista08:34, 10.11.2024
Jeśli załatwisz to co miałeś załatwić w Rzeszówku i masz nieco czasu do odjazdu pociągu w kierunku Tarnobrzega, to proponuję wypić kawusię w jednym z kawiarni , barze ... 08:34, 10.11.2024
Jo 21:06, 09.11.2024
Zrobią tam noclegownie bis. Żule tory rozkręca na złom a co niektórzy głowy na torach polożą. I po sprawie 21:06, 09.11.2024
Po co 07:34, 10.11.2024
Wszystko to marność 07:34, 10.11.2024
Marzyciel09:06, 10.11.2024
Moje marzenia wobec dworca kolejowego i otoczenia:
W kwestii połączeń kolejowych:
1) Połączenia z Warszawą przez Radom
2) Połączenia z Kielcami
3) Połączenia bezpośrednie do Wrocławia (Hetman) przez Mielec, Dębicę
4) Połączenia bezpośrednie z Krakowem (nie tylko Hetman)
w kwestii budynku stacyjnego:
1) Kibelek, nowoczesny :-)
2) Czynna kasa biletowa
(możliwość zakupu biletów z wyprzedzeniem. Obecnie nie ma takiej możliwości w Tarnobrzegu, jeśli pasażer nie korzysta z zakupów online)
3) Przestronna poczekalnia
4) Sklepik spożywczy z napojami ( to na drogę) lub przynajmniej szafa z napojami.
5) Możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim i bezproblemowego wjazdu na perony
6) Rozkład jazdy pociągów i rozkład jazdy autobusów MKS
7) Bankomat
8) W pobliżu budynku stacyjnego:
zadaszona wiata na rowery ze stojakami typu "U" odwróconego
W kwestii peronów:
1) Długie perony potrafiące przyjąć dłuuugie składy pociągów
2) Zadaszenie na całej długości peronów
3) Sprawne megafony, które pozwolą na zrozumienie co mówi zapowiadający przyjazd pociągu
4) Minimum dwa perony (jeden przy budynku, drugi w miejscu gdzie aktualny się znajduje)
5) Tory z rampami z przeznaczeniem do przyjęcia pociągu z uzbrojeniem
(czołgi, transportery opancerzone etc...). To na wypadek wojny.
Lub przyjęcia innych znacznych gabarytowo towarów
6) podjazdy na peron dla wózków inwalidzkich, a przy okazji dla rowerów.
Przed budynkiem stacyjnym:
1) Parkingi dla samochodów
2) Wiata przystankowa dla autobusów Komunikacji Miejskiej
3) Miejsce postojowe dla autobusów MKS (wszak to tutaj będzie tzw. pętla)
4) Ogrodzenie dźwiękochłonne od strony obwodnicy
5) Dużo zieleni, drzew, krzewów
6) Oświetlenie z lampami solarnymi
- - - - - - - - - -
Monitoring terenu przed budynkiem stacji kolejowej, wewnątrz budynku i peronów.
- - - - - - - - - -
Dużo tych marzeń, czy mało? Chyba niedużo, bo to standard na miarę XXI wieku.
Ech, pomarzyć sobie można :-). Marzenia nic nie kosztują.
Ma ktoś z czytelników inne marzenia, niechaj dopisze. 09:06, 10.11.2024
hehe11:04, 11.11.2024
rzeszowszczyzno tarnobrzeska przecie u ciebie nic nie ma nie za duzo oczekujesz? 11:04, 11.11.2024
124wo13:54, 10.11.2024
Wreszcie!!!!! 13:54, 10.11.2024
Podróżnik22:39, 09.11.2024
1 0
Na szczęście 15 grudnia wchodzi nowy rozkład jazdy, gdzie trasa na Warszawę idzie przez Radom (z tymczasową niedogodnością w postaci ZKA od Sandomierza), ale i tak teraz czas przejazdu będzie wynosić niewiele ponad 3 godziny. Na plus przywrócenie Hetmana, czyli para pociągów na Kraków przez Mielec i do Zamościa.
Co do Kielc - to wygląda źle, nawet nie ma uwzględnionej relacji w HRJ co jest jednoznaczne z tym, że bez poważnej interwencji, na pewno nie będzie połączenia dalekobieżnego na trasie nr 70, najwcześniej może w latach 30 tego wieku. 22:39, 09.11.2024