Jak stwierdził R. Weber, powodem zwołania konferencji była chęć odniesienia się do informacji zamieszczonej przez PKP na platformie X po jego pierwszym spotkaniu z dziennikarzami, w poniedziałek, 24 lutego, a także poinformowania szerzej o inwestycjach kolejowych w regionie, które miały miejsce w ostatnich latach.
– Słowo komentarza do komunikatu PKP S.A. odnośnie rewitalizacji dworca w Tarnobrzegu. Ten lakoniczny komunikat to jakby zapewnienie, że dworzec w Tarnobrzegu będzie rewitalizowany. No, z jednej strony to wiadomość radosna, bo o to nam chodzi, żeby ta inwestycja została wykonana. Z drugiej strony, nie wyobrażaliśmy sobie innego scenariusza. Mówiłem o argumentach które są zero-jedynkowe, jeżeli chodzi o podjęcie pozytywnej decyzji dla rewitalizacji tego dworca. Natomiast to, czego nie było w tym komunikacie, to nie było informacji, kiedy spółka wraca do kontynuacji prac przygotowawczych dla dworca w Tarnobrzegu. Nie było w tym komunikacie też informacji, czy są zapewnione środki finansowe na realizację dworców, które w decyzji obecnego zarządu mają być objęte pracami. I oczywiście nie było informacji o harmonogramie – stwierdził poseł.
Parlamentarzysta zwracał uwagę właśnie na to ostatnie - harmonogram prac, co wg. niego jest kluczowe. Przypomniał też, że w 2023 roku tarnobrzeski dworzec i jego rewitalizacja był y traktowane priorytetowo.
– Proszę zauważyć, że my w czerwcu 2023 roku, tworząc program inwestycji dworcowych 2, ujęliśmy w nim ponad 300 dworców w całej Polsce. Zaraz po tym rozpoczęliśmy prace przygotowawcze dla 27 spośród nich, a wśród tych 27 był dworzec w Tarnobrzegu, a także w Sandomierzu. To potwierdza, że miały one dla nas najwyższy priorytet i mam nadzieję, że zostanie on zachowany przez obecny zarząd PKP S.A i obecne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury – podkreślił poseł R. Weber.
Parlamentarzysta zapowiedział dalsze kroki mające na celu zwrócenie uwagi na istotność inwestycji w Tarnobrzegu, tym razem skierowane do Rady Nadzorczej PKP S.A..
W drugiej części konferencji, poseł R. Weber przypomniał inwestycje kolejowe zrealizowane w ostatnich latach w regionie – generalne remonty i modernizacje linii kolejowych. Wskazywał też, że dzięki nim, po uruchomieniu nowych połączeń kolejowych, przejazd do Warszawy trwa z Tarnobrzega niewiele ponad 3 godziny, a do Krakowa poniżej 2 godzin, co ma przełożenie na coraz większe zainteresowanie podróżowaniem pociągami.
Parlamentarzysta ocenił, że kompleksowa rewitalizacja tarnobrzeskiego dworca kolejowego może kosztować około 20 mln zł.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz