[FOTORELACJA]10083[/FOTORELACJA]
– Dzisiaj podpisaliśmy umowy na modernizację linii, które traktujemy jako bardzo ważne pod kątem przyszłościowych przewozów i rozwoju. Nie tylko na Podkarpaciu, ale patrząc szerzej w ujęciu całych ciągów transportowych łączących Polskę południowo-wschodnią z Polską centralną. Te 66 kilometrów linii kolejowych to odcinek bardzo ważny zarówno z punktu widzenia przewozów regionalnych na Podkarpaciu, ale też dalekobieżnych w ujęciu siatki pociągów Intercity, jak i dla transportu kolejowego. Widzimy to jako nowy korytarz transportowy – stwierdził Piotr Malepszak, zajmujący się kolejnictwem sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Przy okazji zapowiedział on znaczne zwiększenie, po zakończeniu prac, liczby połączeń dalekobieżnych do Warszawy, Krakowa i innych miejsc w Polsce z Tarnobrzega, Sandomierza i Stalowej Woli.
W podpisaniu umowy uczestniczyli przedstawiciele władz PKP, Ministerstwa Infrastruktury, wykonawcy, a także m.in. wojewoda podkarpacka Teresa Kubas-Hul, prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak i dyrektor tarnobrzeskiego oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu Norbert Mastalerz.
Wojewoda zwracała uwagę na strategiczną rolę linii kolejowych na Podkarpaciu, szczególnie w kontekście toczącej się na Ukrainie wojny i spodziewanej odbudowy tego kraju po jej zakończeniu.
Prezydent Ł. Nowak podkreślał, że kolejowa inwestycja jest z punktu widzenia miasta wręcz historyczna, bo odnotowujemy tu prawdziwy renesans zainteresowania korzystaniem z przejazdów kolejowych, a modernizacja linii kolejowych wpisuje się w strategię rozwoju miasta jaką przyjął.
– Przygotowujemy się do realizacji budowy całego centrum komunikacyjnego, oczywiście w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego. Ostatnie lata, miesiące, to zintensyfikowanie prac związanych z projektami kolejowymi. Bardzo często spotykaliśmy się z przedstawicielami PKP, z zarządem Polskich Linii Kolejowych, jak również z PKP Nieruchomości, po to, żeby te wszystkie inwestycje były możliwe i w najbliższym czasie mogły być zrealizowane. Bardzo nam zależy na tym, żeby te prace, w tym remont dworca w Tarnobrzegu, również skoordynować, żeby to miejsce jeszcze bardziej zaczęło tętnić życiem i wyglądało tak, jak powinno wyglądać w XXI wieku – stwierdził prezydent Ł. Nowak.
Pierwotnie, w planach modernizacji linii kolejowej biegnącej przez Tarnobrzeg była budowa jednego, dwukrawędziowego peronu. Ponieważ w kontekście planowanego rozwoju połączeń regionalnych i uczynienia z Tarnobrzega kolejowego hubu, byłoby to zdecydowanie za mało, będą zmiany w projekcie.
– Myślę, że można mówić w przypadku Tarnobrzega o peronach, a nie peronie. Przystąpiliśmy do prac wewnętrznych w zakresie tego jak można zmodyfikować projekt stacji Tarnobrzeg, żeby uwzględnić dodatkowy peron do obsługi pasażerów. Oczywiście to wymaga przeprowadzenia jeszcze procedur korporacyjnych, zabezpieczenia finansowania, ale prowadzimy pracę w tym kierunku i mam nadzieję, że za kilka tygodni będziemy mogli oficjalnie potwierdzić, że będą tu dwa perony – stwierdził Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz