W poniedziałek, 13 lipca, na hali MOSiR w Tarnobrzegu będzie miało miejsce spotkanie informacyjne z mieszkańcami miasta w sprawie budowy drogi ekspresowej S74. W gminie Tarnobrzeg rozważanych jest 5 wariantów przebiegu drogi.
Udział w spotkaniu, którego gospodarzami będą przedstawiciele miasta, zapowiedzieli przedstawiciele Generalnej Inspekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także przedstawiciele firmy, która projektuje trasę. Planowane spotkanie ma charakter informacyjny i jest otwarte dla mieszkańców Tarnobrzega. Udział w nim może wziąć każdy chętny, jednak ze względu na stan epidemiczny i obowiązującą ustawę o zakazie zgromadzeń powyżej 150 osób, nie wszyscy będą mogli wejść na halę MOSIR. W przypadku większej liczby chętnych, do dyspozycji mieszkańców Tarnobrzega przygotowane zostaną dwie dodatkowe sale (w TDK oraz w Szkole Podstawowej nr 10), w których nadawana będzie transmisja on-line ze spotkania. Z tych miejsc możliwe będzie zadawanie pytań w formie elektronicznej.
Projektowany przebieg drogi ekspresowej S74 zlokalizowany jest na terenie
województw świętokrzyskiego i podkarpackiego. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej na odcinku od Opatowa do Niska. Droga ma stanowić szybkie połączenie komunikacyjne dla wymienionych miast oraz Sandomierza, Tarnobrzega oraz Stalowej Woli.
Warianty proponowane w gminie Tarnobrzeg:
Wariant W1
W wariancie W1 trasa omija miasto Sandomierz od południa zgodnie z założeniami planów zagospodarowania obu województw. Przebiega pomiędzy miejscowościami Wielowieś, a Sielec. Na przecięciu z drogą DW-723 przewidziano lokalizację węzła. Za węzłem trasa przekracza tory kolejowe relacji Tarnobrzeg - Sandomierz i Sandomierz - Stalowa Wola.
Wariant W3
Wariant W3 wchodzi łukiem w obszar gminy Tarnobrzeg po południowej stronie miejscowości Zakrzów, gdzie przecina się z drogą DW-723. Następnie projektowana trasa przecina planowaną wzdłuż torów kolejowych relacji Tarnobrzeg - Sandomierz Obwodnicę Tarnobrzega. Na przecięciu tras przewidziano lokalizację węzła. Za węzłem trasa przecina tory kolejowe i biegnie wzdłuż torów relacji Tarnobrzeg - Stalowa Wola.
Wariant W4
Wariant W4 przebiega przez teren powiatu i gminy Tarnobrzeg po północnej stronie miejscowości Wielowieś na długości niecałych 3 km. Na przecięciu projektowanej drogi ekspresowej i istniejącej DW-723 zlokalizowano węzeł tuż przed torami kolejowymi relacji Tarnobrzeg -Sandomierz.
Wariant TGD
Wariant TGD w początkowej fazie poprowadzony jest analogicznie do wariantu W3. Następnie na wysokości miejscowości Sobów odgina się na północny-wschód i po przecięciu torów kolejowych relacji Sandomierz - Stalowa Wola trasa wkracza w obszar gminy Gorzyce.
Wariant 1A
Wariant 1A omija po południowej stronie miejscowość Sielec. Następnie po przecięciu się z drogą wojewódzka 723, na której zaprojektowano węzeł, odgina się i biegnie w kierunku północno-wschodnim. Powyżej miejscowości Sobów łączy się z wariantem W1.
0 0
GDDKiA - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Chyba, że rzeczywiście Generalna Inspekcja organizuje spotkanie ;)