– Rozwijamy naszą spółkę. Uruchomienie nowego Terminala Przeładunkowego umożliwi obsługę dłuższych pociągów na stacji Wola Baranowska LHS, zapewni dogodny dojazd samochodów do przeładowywanych towarów, poprawi płynność ruchu pojazdów samochodowych na terenie placu ładunkowego, zwiększy przepustowość stacji kolejowej oraz poprawi bezpieczeństwo składowanych towarów – powiedział Zbigniew Tracichleb, Prezes Zarządu PKP LHS.
Obecny na otwarciu terminala Andrzej Olszewski, członek zarządu PKP S.A podkreślał, że przewozy kolejowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem, dlatego PKP i jej spółki inwestują w rozwój infrastruktury kolejowej.
Z informacji przekazanych podczas otwarcia terminalu wynika, że mimo wojny na Ukrainie i przecięcia Nowego Jedwabnego Szlaku łączącego Chiny i Europę, LSH odnotowała w 2022 roku rekordowe zyski i liczbę przewozów. To dowodzi, jak duże znaczenie ma ta linia kolejowa – jedyna szerokotorowa linia kolejowa łącząca Wschód z Zachodem. Linia Hutnicza Szerokotorowa to dawna Linia Hutniczo – Siarkowa, powstała na potrzeby importu rudy żelaza i eksportu siarki.
– Już od dawna chcieliśmy w pełni wykorzystać tę infrastrukturę, która od dziesiątek lat jest na terenie województwa, ten szeroki tor, dla rozwoju tej ziemi tarnobrzeskiej i całego Podkarpacia – stwierdziła wicemarszałek województwa Ewa Draus.
W ekspresowego tempa powstania terminala nie krył radości Marek Mazur, burmistrz Baranowa Sandomierskiego. Jak stwierdził, zdaje sobie sprawę z ogromu prac, jakie wykonano przy tej inwestycji (obejmowały nie tylko budowę samego terminala, ale też infrastruktury podziemnej, drogowej, a także przebudowę torowisk).
– Liczymy na to, że to miejsce będzie węzłem łączącym Wschód z Zachodem i będzie tętniło życiem. No i nie ukrywam, już się cieszę na wpływy podatkowe z tego tytułu dla gminy – stwierdził włodarz Baranowa Sandomierskiego.
Budowa terminala przeładunkowego Wola Baranowska kosztowała przeszło 61 mln zł. Samorząd województwa podkarpackiego wsparł inwestycję kwotą ponad 16 mln zł ze środków europejskich.
Nowy terminal jest przystosowany do obsługi większej ilości i dłuższych pociągów niż wcześniejsza infrastruktura. Dziennie można na nim przeładować nawet 200 kontenerów. Może też przyjmować innego rodzaju towary.
0 0
Plac długi i za wąski. Wyznaczone miejsca składowania bez sensu, 200-250 TEU zajmie cały plac. Tory za długie, przebudowa fatalnie zaprojektowana, zlikwidowano szereg torów manewrowych. Wyszło "ładne lotnisko"
0 0
Polska Cargo to nie rozwój!