Za 5 lat pojedziemy południową obwodnicą Osieka

0

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził w piątek Programy inwestycji dla obwodnicy Osieka w ciągu drogi krajowej numer 79. Oznacza to zielone światło dla prac związanych z przygotowaniem dokumentacji na podstawie której wydana zostanie decyzja środowiskowa dla tego wyczekiwanego przedsięwzięcia.

Dziś po południu, podczas spotkania z samorządowcami i mieszkańcami miasteczka, zakomunikowała to wiceminister sportu Anna Krupa, która bardzo aktywnie zabiegała o to, by trasa mająca wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Osieka, a tym samym poprawić bezpieczeństwo i komfort życia lokalnej społeczności, mogła powstać.  Za okazane wsparcie podziękował jej burmistrz Rafał Łysiak: – To dla nas historyczna chwila. O wybudowanie tej obwodnicy władze gminy zabiegały kilkadziesiąt lat. Dlatego należą się słowa uznania wszystkim tym, którzy teraz w tej sprawie nam pomogli – zaznaczył.

– Obwodnica południowa Osieka została wpisana na listę 100 obwodnic, którą ogłosił w lutym minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, a dzisiaj już mamy pierwsze, konkretne podpisane dokumenty, które uruchamiają działania dążące do finalizacji tej inwestycji – mówiła Anna Krupka. – Przetarg w sprawie wyboru wykonawcy obwodnicy i wybór tego wykonawcy nastąpi prawdopodobnie pod koniec 2023 roku.

Jeśli nie pojawią się żadne dodatkowe komplikacje, trasa powinna być gotowa pod koniec 2025 roku.

Zobacz także:
– Terytorialsi z Podkarpacia wracają do szkolenia wojska
– Sandomierski szpital wykonuje już testy na koronawirusa
– Pożar w Tarnobrzegu. Pies zaalarmował śpiącą rodzinę [zdjęcia]

Jak podkreślił obecny na poniedziałkowym spotkaniu starosta staszowski Józef Żółciak, dla mieszkańców Osieka, którzy na co dzień muszą zmagać się z uciążliwościami natężonego ruchu pojazdów poruszających się drogą krajową przecinająca centrum miasteczka, obwodnica jest zadaniem wyjątkowo wyczekiwanym.

Zdaniem radnego Edwarda Kicińskiego, biegnąca przez miasto „krajówka” jest tym bardziej niebezpieczna, że są na niej dwa ostre zakręty. – W tych miejscach duże samochody często wjeżdżają na chodnik, co stanowi duże zagrożenie dla pieszych. Wypadki nie są tu zresztą rzadkością – tłumaczył radny, pokazując zdjęcia dokumentujące skalę problemu.

Nowa obwodnica ma ostatecznie zlikwidować komunikacyjne „wąskie gardło” w Osieku i tym samym ułatwić podróżowanie z Sandomierza do Krakowa. (rs)

Share.

Comments are closed.