Jednym z priorytetów UE dotyczących Transeuropejskiej Sieci Transportowej na najbliższe lata znalazła się m.in. rozbudowa linii kolejowej z Rzeszowa do Łętowni i Stalowej Woli. Będzie to pierwsza inwestycja w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego na Podkarpaciu.
To dobre wieści dla pasażerów podróżujących na trasie Rzeszów-Warszawa, a także szeregu innych miast w Polsce. Stolica województwa podkarpackiego jest jednym z niewielu dużych miast Polski, które nie mają bezpośredniego połączenia ze stolicą.
"Komisja Europejska opublikowała projekt nowego rozporządzenia, które uwzględnia wiele spośród polskich propozycji dotyczących rewizji Transeuropejskiej Sieci Transportowej. W skład TEN-T wchodzą strategiczne europejskie szlaki kolejowe, drogowe, lotnicze, morskie i śródlądowe drogi wodne, a także tzw. infrastruktura punktowa, np. porty lotnicze i morskie oraz terminale drogowo-kolejowe" - czytamy na stronie CPK.
Zobacz także:
- Opublikujemy zdjęcie Waszego nowo narodzonego dziecka w Tygodniku Nadwiślańskim!
W naszym regionie w ramach Centralnego Punktu Komunikacyjnego ma powstać 155 km nowych linii kolejowych, zaś 173 kilometry mają zostać zmodernizowane. Umowa o wartości 9,7 mln zł netto na prace przygotowawcze dla nowej linii kolejowej Łętownia-Rzeszów zawarta została przez przedstawicieli spółki CPK w czerwcu.
- To wspaniały świąteczny prezent. W ocenie Komisji Europejskiej kluczowe inwestycje Programu CPK powinny stanowić priorytety unijnej polityki inwestycyjnej, a ich realizacja stać się wkładem Polski w europejski system transportu. To bardzo dobra wiadomość, która otwiera przed spółką CPK możliwość skutecznego wnioskowania o kolejne środki unijne - mówi Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Zobacz także:
- Ile będzie dni wolnych od pracy w 2022 roku?
Na linii nr 58 Łętownia - Rzeszów pociągi będą osiągać prędkość 250 km/h, zaś na linii nr 632 wiodącego do lotniska w Jasionce do 120 km/h. Realizacja tej inwestycji kolejowej pozwoli skrócić czas przejazdu z Rzeszowa do Warszawy dwukrotnie - do 2 godzin i 15 minut.
Według Komisji Europejskiej, realizacja tych zadań powinna zostać ukończona nie później niż w 2050 r. Fot. Ilustracyjna
pasażer14:39, 30.12.2021
Bełkot a nie artykuł.
pasażer kolei18:39, 30.12.2021
Cytat "Stolica województwa podkarpackiego jest jednym z niewielu dużych miast Polski, które nie mają bezpośredniego połączenia ze stolicą."
Za PRL-u było a teraz nie ma. Skandal. Pociągi z Rzeszowa jeździły do Warszawy przez Tarnobrzeg, Sandomierz, Skarżysko Kamienną, Radom.
czytelnik19:08, 05.01.2022
I tylko Tarnobrzeg pozostaje nadal w czarnej doopie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
a co to tarnobrzeg ? miescina jakich w tym kraju wiele niby dlaczego ma byc traktowany lepiej niz inne?