Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na wykonanie projektu nowej drogi. Będzie się ona rozpoczynać w miejscowości Pniów w gminie Radomyśl nad Sanem. Następnie ma przebiegać przez Wrzawy, Skowierzyn, Zaleszany, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Kotową Wolę, Obojną, Stalową Wolę i kończyć się w gminie Grębów.
– Celem inwestycji jest połączenie drogi wojewódzkiej nr 856 w Pniowie z drogą wojewódzką nr 871 w Stalowej Woli oraz budowa nowego mostu na rzece San między Wrzawami a Pniowem, w miejscu obecnie istniejącej przeprawy promowej. Użytkownicy uzyskają trasę o długości około 30 kilometrów, która uzupełni lokalną sieć dróg – mówi nam Joanna Szarata, specjalista ds. Informacji Publicznej Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Nieznany jest na razie dokładny przedbieg drogi. Będzie to ustalane na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Niemniej PZDW przygotował dwa wstępne warianty, które można zobaczyć na grafice obok.
Zamawiający projekt drogi preferuje rozwiązania minimalnie ingerujące w konstrukcję istniejących wałów przeciwpowodziowych rzeki San. Jednakże dopuszcza możliwość, jeżeli zaistnieją określone okoliczności, poprowadzenie drogi po wałach lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie, powodujące konieczność przebudowy lub rozbudowy ich konstrukcji.
Co ciekawe, po tej drodze być może nie będą jeździć wyłącznie samochody osobowe. Jak czytamy w opisie przedmiotu zamówienia „planuje się, że po objętej zamówieniem drodze odbywać się będzie ruch pojazdów cywilnych, ale także możliwy będzie ruch pojazdów wojskowych, w tym pojazdów gąsienicowych bez nakładek zabezpieczających. Należy to uwzględnić przede wszystkim w projekcie stałej organizacji ruchu oraz projekcie konstrukcji nawierzchni jezdni drogi”.
[ZT]206745[/ZT]
Zamawiający poinformował, że dla potrzeb właściwego opracowania projektu konstrukcji nawierzchni może zajść konieczność wykonania stosownych badań modelowych.
Najważniejszymi zadaniami w ramach planowanej inwestycji są: budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 854 wraz z budową mostu na rzece San, budowa, przebudowa i rozbudowa dróg gminnych i powiatowych, budowa wielopoziomowego skrzyżowania nowej drogi z linią kolejową nr 74 w miejscowości Kępie Zaleszańskie, budowa skrzyżowania z drogą krajową nr 77 w miejscowości Kępie Zaleszańskie, budowa i przebudowa systemu odwodnienia dróg, obiektów inżynierskich, istniejących zjazdów, dodatkowych jezdni.
Nie znamy jak na razie kosztów tej inwestycji. Co ważne dla gmin, to nie one mają je ponosić. Budowa ma być sfinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W ostatnim czasie na sesjach rad gmin radni wyrażają zgody na przystąpienie do realizacji inwestycji na ich terenach. W Gorzycach wójt Leszek Surdy stanowczo stwierdził, że nie podpisze innego porozumienia o współpracy w ramach tego zadania niż to, gdzie samorząd gminy nie będzie ponosił kosztów inwestycji.
Otwarcie ofert w przetargu na wykonanie projektu nastąpi 8 grudnia. Zwycięzca będzie miał 30 miesięcy na jego opracowanie. A kiedy zakończą się główne prace?
– Zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym inwestycji, roboty budowlane powinny być zrealizowane do końca 2028 r. – mówi Joanna Szarata.
3 6
Co ma z tego Tarnobrzeg?
4 3
tbg juz swoje dostal kosztem innych
3 0
Tam się nie opłaca bo się nie rozwija Tbg, więc inwestycje idą gdzie indziej
3 7
Gdyby chociaż ta droga była potrzebna do szczęścia... Tyle co aut jeździ to ta droga wcale nie będzie uczęszczana
3 0
Strategicznie rzecz biorąc dla celow wojskowych. Nowy most pozwoli na transport ciezkiego sprzetu. Ten w Radomyslu na to nie pozwala. Polaczenie bardzo dobre dla poligonow Lipa-Nowa Dęba. I sadze ze ruch cywilny to tylko dodatek w calej inwestycjii.
6 1
„planuje się, że po objętej zamówieniem drodze odbywać się będzie ruch pojazdów cywilnych, ale także możliwy będzie ruch pojazdów wojskowych, w tym pojazdów gąsienicowych bez nakładek zabezpieczających."
Takie informacje w ogóle nie powinny być podawane do publicznej wiadomości. Więcej dyskrecji jest wskazane.
0 4
Tarnobrzeg omija. Powoli przygotowują ten powiat tarnobrzeski do podpięcia pod woj. Świętokrzyskie.
2 3
Nie wierzę☹️Zarząd Dróg Wojewódzkich najpierw niech wyremontuje wszystkie swoje drogi, a potem niech się bierze za projektowanie i budowę nowych dróg. Tam w zupełności wystarczy droga powiatowa.
2 2
Chore ludziom pchać taką drogę pod domy