Na początku listopada informowaliśmy, że PKP wstrzymało prace przygotowawcze niezbędne do wykonania przed remontem tarnobrzeskiego dworca kolejowego. Mimo, że jego remont i rewitalizacja są na głównej liście nowego programu dworcowego PKP, nie idą za tym żadne praktyczne działania.
- Najbardziej niepokojące w tej sprawie jest to, że te prace były realizowane, a w kwietniu ub. roku zostały wstrzymane i dotąd ich nie wznowiono. Nie ma też zabezpieczonych środków na remont tarnobrzeskiego dworca - potwierdził we wtorek, 2 grudnia poseł Rafał Weber z PiS, który zwołał na dworcu konferencję prasową.
Jak zapewnił parlamentarzysta, będzie domagał się od Ministerstwa Infrastruktury i PKP jasnych deklaracji, kiedy będący w tragicznym stanie tarnobrzeski dworzec, nie pełniący swojej roli od lat, zostanie w końcu wyremontowany.
- Z tego miejsca można zrobić prawdziwą perełkę. Będę chciał wprowadzenia poprawki do uchwały budżetowej gwarantującej zabezpieczenie pieniędzy na jak najszybszą realizację tej inwestycji - mówił w Tarnobrzegu parlamentarzysta.
Aktualnie stacja kolejowa w Tarnobrzegu jest całkowicie wyłączona z ruchu pociągów. Wiąże się to z remontem linii kolejowych biegnących przez nasz region. Połączenia kolejowe zastępuje obecnie komunikacja zastępcza. R. Weber, były wiceminister infrastruktury poinformował, kiedy pociągi mogą wrócić do Tarnobrzega.
- Z tego co wiem, rozważane są dwa warianty. Pierwszy mówiący o tym, że po zakończeniu prac w tym rejonie, mniej więcej w marcu, ruch pociągów zostanie przynajmniej częściowo przywrócony. Potem jednak konieczne będzie kolejne jego wyłącznie, na czas realizacji dalszych zadań. Drugi wariant mówi o zamknięciu dworca do czerwca 2026 albo trochę dłużej - stwierdził R. Weber.
Poseł zadeklarował też starania o zwiększenie liczby połączeń dalekobieżnych przez Tarnobrzeg do Warszawy i Krakowa po zakończeniu remontu linii kolejowych. Pociągi będą mogły wówczas osiągać prędkość do 160 km na godzinę.
Takie same deklaracje składają przedstawiciele PKP i Ministerstwa Infrastruktury.
Pasażer16:21, 04.12.2025
Co do terminów otwarcia linii w Tbg to jedna wielka niewiadoma. Ile głosów tyle zdań. Nie ma takiej opcji by w marcu uruchomiono choćby na krótki czas, torowisko.
Logiczny16:23, 04.12.2025
Remont należało zacząć od usunięcia siatki między peronami.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Oszukują "na paczkę za pobraniem". To już jest plaga!
Ja wiem co zamawiam i ile mam zaplacic a jeżeli dostaje jakiegoś mejla że paczka w drodze Lub kurier z paczką pod dzwiami to pytam wszystkich w domu czy ktoś coś zamawiał
Gość
17:14, 2025-12-04
Musi zapłacić 4 tys. zł mandatu za zbyt szybką jazdę
Pytanie brzmi, czy w tym miejscu w ogóle powinno być ograniczenie prędkości do 50 km/h? Znowu bandyci z bmki urządzili polowanie
Bandyta
16:52, 2025-12-04
Remont tarnobrzeskiego dworca kolejowego w zawieszeniu
Remont należało zacząć od usunięcia siatki między peronami.
Logiczny
16:23, 2025-12-04
Remont tarnobrzeskiego dworca kolejowego w zawieszeniu
Co do terminów otwarcia linii w Tbg to jedna wielka niewiadoma. Ile głosów tyle zdań. Nie ma takiej opcji by w marcu uruchomiono choćby na krótki czas, torowisko.
Pasażer
16:21, 2025-12-04