Zamknij

Budowa S74 - ponad tysiąc wniosków w Pysznicy, raporty z powiatu stalowowolskiego oraz Niska

09:12, 20.12.2020 KR Aktualizacja: 21:33, 20.12.2020
Skomentuj

Firma Transprojekt Gdański, projektująca drogę S74 Opatów-Nisko, przedstawiła raporty dotyczący spotkań z mieszkańcami gmin, przez które ma przebiegać trasa. 

Lipcowym spotkaniom towarzyszyły spore emocje, ponieważ budowa nowej trasy powoduje, że część mieszkańców będzie musiała wyprowadzić się i układać sobie życie na nowo "Chcemy nasze domy i godnie żyć!" - burzliwe spotkanie w sprawie S74 w Pysznicy . Jak prezentują się raporty po spotkaniach przeprowadzonych w gminach powiatu stalowowolskiego oraz w Nisku?

Gmina Stalowa Wola

Na 40 wniosków, złożonych przez mieszkańców Stalowej Woli, żaden nie został uwzględniony - Największe poparcie uzyskał wariant W1 (czerwony). Władze samorządowe opowiedziały się za wariantem W1 (czerwony). Wśród złożonych wniosków nie znalazły się wnioski zbiorowe. Indywidualne wnioski dotyczyły dojazdu do nieruchomości, sprzeciwów dotyczących przebiegu wariantów, dróg dojazdowych, zabezpieczeń akustycznych, co zostało przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach uwzględnione w opracowywanej dokumentacji - czytamy w raporcie Transprojektu Gdańskiego.

Gmina Pysznica

Zdecydowanie najwięcej, bo aż 1228 wniosków wpłynęło od mieszkańców gminy Pysznica. Uwzględniono 36 z nich - Największe poparcie uzyskał wariant 1 (czerwony). Władze samorządowe opowiedziały się również za wariantem 1 (czerwonym). Wśród złożonych wniosków nie było wniosków zbiorowych, jednakże wiele oddzielnie przysłanych formularzy dotyczyło tego samego zagadnienia i posiadało taką samą treść. Złożono wnioski indywidualne dotyczące dojazdu do nieruchomości, sprzeciwów przebiegu wariantów, dróg dojazdowych, zabezpieczeń akustycznych oraz ochrony środowiska, co zostało przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach uwzględnione w opracowywanej dokumentacji. Wprowadzone zmiany dotyczą wielu elementów projektowanego układu drogowego. Zmianie uległo przebieg drogi ekspresowej w wariancie 1(czerwony) i TGD (pomarańczowy), zmieniono kształt węzła "Podborek", przyjęto wariant bez węzła "Kłyżów", na wniosek mieszkańców zmieniono lokalizacje wiaduktu drogowego, dokonano korekt przebiegu dróg dojazdowych - można przeczytać w raporcie.

CZYTAJ TAKŻE: Budowa S74 - odrzucono wszystkie wnioski mieszkańców Tarnobrzega

Gmina Radomyśl nad Sanem

Z tego regionu wpłynęło 10 wniosków oraz wraz z wnioskiem zbiorowym i gminy Radomyśl nad Sanem. Wszystkie zostały przyjęte - Największe poparcie uzyskał wariant W4 (różowy). Władze samorządowe nie opowiedziały się za żadnym z wariantów. Wśród złożonych wniosków znalazły się wnioski zbiorowe Mieszkańców Rzeczycy  Długiej (350 podpisów). Wnioski te dotyczyły wyboru warianty W4 jako najkorzystniejszego, a w przypadku wyboru wariantu WTGD lub W1 zmiany lokalizacji węzła tak, aby uniknąć kolizji z budynkami. Złożono również wnioski indywidualne dotyczące dojazdu do nieruchomości, sprzeciwów przebiegu wariantów, dróg dojazdowych, zabezpieczeń akustycznych oraz ochrony środowiska, co zostało przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach uwzględnione w opracowywanej dokumentacji. W dokumentacji uwzględniono wnioski dotyczące zmiany lokalizacji węzła (12 wniosków wraz z wnioskiem zbiorowym) - napisano w raporcie.

Gmina Zaleszany

Mieszkańcy gminy Zaleszany złożyli 127 wniosków. Uwzględniono 4 z nich. - Największe poparcie uzyskał wariant 1 (czerwony). Władze samorządowe opowiedziały się również za wariantem 1 (czerwonym). Wśród złożonych wniosków nie było wniosków zbiorowych, jednakże wiele oddzielnie przysłanych formularzy dotyczyło tego samego zagadnienia. Złożono wnioski  indywidualne dotyczące dojazdu do nieruchomości, sprzeciwów przebiegu wariantów, dróg dojazdowych, zabezpieczeń akustycznych oraz ochrony środowiska, co zostało przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach uwzględnione w opracowywanej dokumentacji. W dokumentacji uwzględniono wniosek dotyczący zachowania ciągłości drogi powiatowej DP1013R i poprowadzeniu jej pod drogą ekspresową. Na podstawie wniosku dotyczącego przebiegu dróg dojazdowych przeanalizowano ponownie dostępność działek do dróg publicznych i dokonano korekt ww. dróg. Uwzględniono również postulaty dotyczące korekty geometrii węzła "Zaleszany", dodania nowych dróg dojazdowych zapewniających dostępność do nieruchomości oraz pozostawienia MOP w aktualnej lokalizacji. Łącznie uwzględniono 4 wnioski - napisała firma Transprojekt Gdański w sporządzonym raporcie.

Gmina Nisko

Z Niska wpłynęło 36 wniosków. Łącznie uwzględniono 17 - Największe poparcie uzyskał wariant W3 (zielony). Władze samorządowe nie określiły preferowanego wariantu, opowiedziały się jedynie za odsunięciem wariantu W1 (czerwony) i W4 (różowy) od linii kolejowej, w celu uniknięcia rozbiórek. Wśród złożonych wniosków nie znalazły się wnioski zbiorowe. Indywidualne wnioski dotyczyły dojazdu do nieruchomości, sprzeciwów dotyczących przebiegu wariantów, dróg dojazdowych, zabezpieczeń akustycznych, co zostało przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach uwzględnione w opracowywanej

dokumentacji. W dokumentacji uwzględniono wnioski dotyczące:

- odsunięcia trasy od linii kolejowej (14 wniosek)

- likwidacji węzła Kłyżów (2 wniosek)

- zmiany lokalizacji MOP (1 wniosek)

(KR)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%