Zamknij

Jak zorganizować i wypromować wydarzenie sportowe?

08:30, 14.05.2022 Katarzyna Dudek
Skomentuj
reo

Pojęcie sportowego eventu jest bardzo pojemne. Mieszczą się w nim zarówno niewielkie zawody sportowe dla pracowników firmy, jak i duży bieg charytatywny na kilka tysięcy osób. To także impreza, która rządzi się własnymi wymaganiami - pod kątem prawnym, bezpieczeństwa, a także promocyjnym. Jak w takim razie zorganizować i wypromować niezapomniane i bezpieczne wydarzenie sportowe?

Jaki jest cel imprezy sportowej, czyli event a strategia marketingowa

Planowanie imprezy rozpocznij od określenia jej zakresu i celu. Zastanów się, co chcesz uzyskać - dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, wypromować określoną ideę, a może dany produkt? Od tej decyzji będzie zależał zakres i rodzaj imprezy sportowej. Czy będzie to event zamknięty, czy otwarty? Celujesz w uczestników biernych czy aktywnych? A może myślisz o imprezie masowej? To ustalenia konieczne do podjęcia kolejnych działań, zarówno organizacyjnych, jak i promocyjnych.

Budżet imprezy sportowej

Stwórz kosztorys imprezy, w którym umieścisz koszty związane z wynajęciem obiektu oraz podwykonawców. Ustal źródła przychodów - czy planujesz pozyskać sponsorów i partnerów wydarzenia? Czy impreza będzie biletowana? A może uda Ci się uzyskać dofinansowanie do niej? Na tym etapie powinieneś również stworzyć ofertę dla potencjalnych partnerów. Zastanów się także, jakie firmy oraz instytucje będą zainteresowane współpracą podczas wydarzenia.

Bezpieczeństwo eventu sportowego

To bardzo ważna kwestia, zwłaszcza jeśli Twój event jest tzw. imprezą podwyższonego ryzyka. Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że imprezy sportowe bardziej niż inne obarczone są ryzykiem wypadków i urazów, musisz więc posiadać odpowiednie ubezpieczenie oraz regulamin i zgody uczestników. Dodatkowe kwestie bezpieczeństwa dotyczą organizacji imprez masowych. Wiążą się one z koniecznością uzyskania pozwoleń od władz miasta, a także policji, straży pożarnej, przygotowania zabezpieczeń w postaci pogotowia ratunkowego czy straży pożarnej.

Promocja imprezy sportowej

Tak jak każdy event, impreza sportowa wymaga zaplanowania i przeprowadzenia odpowiednio wcześniej skutecznej promocji. Powinna się ona zacząć od określenia grupy docelowej, skali wydarzenia i jego charakteru oraz oczywiście celu - czyli wszystkich rzeczy, które ustaliłeś na wstępie. Zastanów się, jakie masz możliwości promocji: czy są to lokalne, a może ogólnopolskie media? Nie zapominaj o mediach społecznościowych, bez których aktualnie nie może się obyć żadne istotne wydarzenie. Stwórz profil i stronę eventu, która będzie na bieżąco aktualizowana. Być może potrzebna będzie także rejestracja uczestników. Przygotuj newsletter, który będziesz wysyłać regularnie do wszystkich zainteresowanych. Rozważ tradycyjne formy promocji, takie jak ogłoszenia w komunikacji miejskiej, plakaty w mieście itd. Ucz się od najlepszych - prześledź podobne eventy, które już odniosły sukces i zastanów się, czy możesz wprowadzić podobne lub jeszcze lepsze rozwiązania, nie kopiując ich.

Po więcej informacji na temat organizacji wydarzeń i imprez sportowych zajrzyj na  https://emtg.pl/organizacja-i-promocja-wydarzen-sportowych/

Materiał zewnętrzny

(Katarzyna Dudek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%