Wezmą w nim udział przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Sandomierzu oraz Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Kielcach. Spotkanie rozpocznie się o godzinie 10.
Nowa droga ma odciążyć „wąskie gardło” prawobrzeżnego Sandomierza, czyli ulicę Lwowską, i połączyć województwo świętokrzyskie z Podkarpaciem. Dwupasmówka ma mieć około 1400 metrów długości, każda z jezdni ma mieć po 2 x 4,25 metra szerokości plus pas dzielący i pobocze.
Miniobwodnica będzie zaczynała się na węźle, jaki powstanie za mostem, biegła pomiędzy zabudowaniami a częścią przemysłową osiedla Nadbrzezie, a potem powróci do istniejącego przebiegu drogi krajowej numer 77 i wojewódzkiej 723, mniej więcej 100 metrów za skrzyżowaniem w kierunku Stalowej Woli i Niska. Nad ulicą Portową, Marynarską, Torową i nad bocznicą kolejową planowane są wiadukty.
Budowa Lwowskiej bis ma kosztować ponad 162 mln zł, z czego przeszło 57 mln zł stanowić będzie dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Niedawno zastrzeżenia do pierwotnej koncepcji przebiegu drogi zgłosili włodarze Tarnobrzega i Sandomierza. Prezydent Łukasz Nowak zwrócił uwagę na problem mieszkańców ulicy Krańcowej w Koćmierzowie, których Lwowska bis odcinałaby od ulicy Warszawskiej, czyli drogi wojewódzkiej nr 723 łączącej Sandomierz z Tarnobrzeg. Burmistrz Paweł Niedźwiedź zauważył natomiast, że trasa w projektowanej koncepcji nie wyprowadza z prawobrzeżnego Sandomierza ruchu samochodów ciężarowych obsługujących Pilkingtona i Nijman Zeetank.
fot. UM Sandomierz
[ZT]212967[/ZT]
0 0
projektowali pod Stalową Wolę i taki jest efekt, że pozapominali, no cóż projekt tymfa wart
1 0
brawo sandomierz po zdegradowaniu nas w latach 1975 98 odzyskujemy blask
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz