[FOTORELACJA]7365[/FOTORELACJA]
Jak przypomina Małgorzata Pawelec-Buras, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w czerwcu zamontowane i zespolone zostały ostatnie elementy stalowej konstrukcji mostu, która tym samym zyskała ciągłość. Zamontowana konstrukcja waży około 1300 ton i składa się z 82 elementów, które zespalane były częściowo w wytwórni wykonawcy, częściowo na placu budowy oraz już po zamontowaniu na podporach pomocniczych. Łączna powierzchnia zmontowanych elementów to około 17 tysięcy metrów kwadratowych.
– Po wykonaniu zabezpieczeń antykorozyjnych wykonawca rozpoczął kolejny etap rozbudowy obiektu, czyli betonowanie płyty pomostu i kap chodnikowych. Przed przystąpieniem do betonowania kolejnych fragmentów płyty wykonywane są deskowania i zbrojenia – informuje Małgorzata Pawelec-Buras.
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ubiegłego roku, po wcześniejszej rozbiórce konstrukcji starego obiektu. Nowe elementy konstrukcji produkowane były od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy. Część z nich montowana była na wzmocnionych podporach zalewowych z użyciem dźwigu, pozostałe zostały nasunięte na także wzmocnioną podporę nurtową znajdującą się w rzece. W maju zakończył się etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego, mierzącego 100 metrów, elementu stalowej konstrukcji mostu na podporę rzeczną.
Po zabetonowaniu płyty i kap chodnikowych rozpocznie się wykonywanie: izolacji, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu. W tym roku planowane jest między innymi docelowe przełożenie na nowy most mediów, które na czas robót umieszczone zostały na użytkowanym obecnie równoległym obiekcie.
– Nowym mostem pojedziemy w przyszłym roku po wybudowaniu jego włączenia do układu komunikacyjnego Sandomierza. W tym celu w prawobrzeżnej części miasta wybudowany zostanie węzeł zapewniający skomunikowanie nowego mostu z istniejącą drogą krajową nr 77 poprzez rondo i projektowaną drogą wojewódzką poprzez wiadukt. Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa – przekazuje rzeczniczka.
[ZT]213927[/ZT]
wojciech sandomierz10:34, 19.08.2024
brawo sandomierz po latach degradacji 1975 98 teraz u nas cos sei dzieje cos sie buduje kto to wymysil zeby takie zacne miasto sandomierz podlegalow tych latach pod taka dziure
Galicjak11:34, 19.08.2024
Od 1795 do 1815 Sandomierz był w Galicji - obstawiam, że oni byli głównymi winowajcami tego co się działo. Jak później przeszliście pod "opiekę" ruskich to odetchnęliście pełna piersią i była wtedy kraina mlekiem i miodem płynąca.
waclaw p09:59, 20.08.2024
niebylo gorszego dziadostwa dla sandomierza ni czas w ktorym podlegal pod dzikow
3 1
Już wcześniej było pisane, to psychiatra tobie Wojtus potrzebny. Masz jakieś obsesje na punkcie podległości Sandomierza do woj. tarnobrzeskiego.
Zważ, że to za czasów woj. tarnobrzeskiego Sandomierz odzyskał swoją świetność, ale do Ciebie barani łbie to nie dociera.