Nie ma tygodnia, w którym nie publikowalibyśmy w naszych mediach informacji o kolejnych mieszkańcach regionu, którzy padli ofiarami oszustów. Chcąc zwiększyć świadomość na temat niebezpieczeństw, na jakie narażone są przede wszystkim osoby starsze, postanowiliśmy wspólnie z naszymi partnerami przeprowadzić poświęconą tej kwestii kampanię społeczną. Przestrzegamy w niej przed praktykami najczęściej stosowanymi przez oszustów. Zarówno tych, którzy swoich ofiar szukają poprzez połączenia telefoniczne, jak również tych, którzy nachodzą je w domach, oferując zakup lub podpisanie różnego rodzaju umów. Nie zapominając także o tym, że wielu seniorów coraz śmielej korzysta z internetu, w którym jeden niewłaściwy „klik” może okazać się bardzo kosztowny.
Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem różnych nośników informacji, aby umożliwić dotarcie przygotowanych przez nas treści do jak najszerszego grona odbiorców. Zależało nam na tym, aby jej przekaz trafił nie tylko bezpośrednio do osób, które wydają się być najbardziej narażone, ale także do ich bliskich, którzy mogą przestrzec ich przed popełnieniem kosztownych błędów. Przygotowaliśmy całostronicowy artykuł w „Tygodniku Nadwiślańskim”, publikację na naszym portalu internetowym tyna.info.pl (w formie artykułu i baneru promującego kampanię) oraz ulotkę.
Po publikacjach na łamach "TN" i portalu tyna.info.pl przyszedł czas na ulotki. Zawarliśmy w nich skrótowy opis metod najczęściej stosowanych przez oszustów, jak i zasady, których przestrzeganie może uchronić potencjalne ofiary przed utratą oszczędności.
Jak dotąd ulotki trafiły do Tarnobrzeskiego Centrum Seniora i wielu sklepów na terenie miasta. Będą również kolportowane za pośrednictwem partnerów akcji. W siedzibach części z nich już są dostępne. Zadbamy o ich dostępność co najmniej do końca roku, zakładamy bowiem, że okres dwóch miesięcy jest optymalny biorąc pod uwagę liczbę tarnobrzeżan, do których chcemy dotrzeć z zawartymi w ulotce informacjami.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz