Sandomierz będzie miał strategię promocji. Co z niej wyniknie?

2

Sandomierz szuka nowych pomysłów na promocję. Władze Królewskiego Miasta postanowiły skorzystać z pomocy profesjonalistów.

W miniony czwartek władze miasta podpisały z lubelską firmą Synergia umowę na opracowanie “Strategii marki Sandomierza”. – Nie mamy takiego dokumentu. Poprzednia strategia promocji wygasła w 2015 roku. Tu nie chodzi tylko o “papier”, ale przede wszystkim o realną i faktyczną współpracę branży turystycznej i okołoturystycznej – tłumaczył burmistrz Marcin Marzec.

Podpisanie umowy poprzedziły, zorganizowane na początku roku, spotkania urzędników miejskich z przedstawicielami instytucji, firm i osób związanych z szeroko pojętą branżą turystyczną. Padło wówczas wiele uwag na temat promocji i rozwoju turystyki w Sandomierzu, ale pojawiły się również konkretne pomysły. Według zapowiedzi władz, specjaliści w tej dziedzinie zgłoszone sugestie scalą i wytyczą drogę, jaką ma podążać miasto. O konkretach na tym etapie nie ma jeszcze mowy.

Burmistrz ujawnił, że chciałby, aby w Sandomierzu zostały zrealizowane inwestycje, które przyciągną turystów. Wymienił unowocześnienie Podziemnej Trasy Turystycznej oraz budowę kładek. Jedna miałaby prowadzić z ulicy Tatarskiej, nad Podwalem Dolnym i Podwalem Górnym w stronę staromiejskiego rynku, druga zaś łączyć bulwar z przeciwległym brzegiem Wisły.

         Piotr Lutek, przedstawiciel firmy Synergia podkreślił, że Sandomierz ma bardzo duży potencjał. To przede wszystkim dziedzictwo historyczne i walory krajobrazowo -przyrodnicze. – Za każdym razem, tworząc strategię, mamy ten sam cel: znaleźć taką drogę rozwoju dla danego miejsca, która zapewni mu dobrobyt. Marka nie jest czymś wyłącznie promocyjnym. Jest pewnego rodzaju obrazem tego, jak zmienia się konkretne miejsce i jak staje się bardziej konkurencyjne. Mówiąc krótko, będziemy chcieli stworzyć dla Sandomierza perspektywę rozwoju – mówił przedstawiciel Synergii.

Piotr Lutek podał przykład Lublina, gdzie – jak zapewniał – wypracowana przez Synergię marka przyniosła znakomite efekty: liczba turystów znacząco wzrosła, co przełożyło się na dochody choćby właścicieli hoteli i lokali gastronomicznych. Nie  ukrywał jednocześnie, że sama strategia nie wystarczy, potrzebna jest konsekwencja w jej realizacji. Były miejsca, gdzie brak owej konsekwencji sprawił, że zapisów dokumentu nie udało się wcielić w życie. Powodzenie zależy od oddolnych inicjatyw, współpracy i zaangażowania różnych środowisk.  – To praca, którą wykonuje cała społeczność lokalna – dodał Piotr Lutek.

Zobacz także:
– Marszałek Elżbieta Witek w Sandomierzu [zdjęcia]
– Tarcza Finansowa – firmy z powiatu sandomierskiego z największym wsparciem
– Budowa galerii w Tarnobrzegu ruszy w tym roku? [W najnowszym numerze]

         Po podpisaniu umowy odbyły się rozmowy z przedstawicielami branży turystycznej. Takie spotkania mają odbywać się cyklicznie. Ich efektem ma być strategia.

Za opracowanie dokumentu miasto zapłaci prawie 40 tysięcy złotych. “Strategia marki Sandomierza” będzie gotowa pod koniec września.

Share.

2 komentarze

  1. Ze Sandomierza on

    Sandomierz chce mieć więcej zakażonych Cowidem? Więcej ludzi to i więcej może być zakażonych.

  2. Na co komu promocja? Czy film Ociec Mateusz nie wystarczy?
    Już jest za dużo turystów w Sandomierzu. Oby tylko jakość świadczonych usług była na wysokim poziomie.W hotelach, kwaterach prywatnych i lokalach gastronomicznych.