Wcześniej wykonawca inwestycji zdemontował dotychczasową stalową konstrukcję, ponadto wzmocnił istniejące podpory i przyczółki.
Jak poinformowała Małgorzata Pawelec-Buras, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, do tej pory na podporach zamontowanych zostało 28 stalowych elementów nowej konstrukcji o łącznej wadze około 600 ton.
Elementy te są produkowane przez wykonawcę w jego własnej wytwórni, częściowo zespalane tam, a częściowo, po transporcie, na placu budowy. Ostatecznie są one łączone na konstrukcji mostowej.
– Elementy stalowe są montowane na podporach zalewowych, czyli w gruncie, za pomocą dźwigu, który ma udźwig 250 ton. Natomiast na podporach znajdujących się w rzece elementy konstrukcji będą nasuwane na podporach tymczasowych. Jeśli pozwolą na to warunki pogodowe i poziom Wisły, pierwsze gotowe przęsło mostu z zespolonych elementów zobaczymy już w tym kwartale – powiedziała Małgorzata Pawelec-Buras.
Przedstawicielka GDDKiA przypomniała, że umowa z wykonawcą przewiduje zimową przerwę kontraktową w okresie od 15 grudnia do 15 marca. Oznacza to, że może on wtedy zawiesić prace ze względu na warunki atmosferyczne. Mimo to firma realizująca sandomierską inwestycję zadeklarowała, że będzie starała się kontynuować, w miarę możliwości, montaż stalowych elementów.
Zakończenie tego etapu budowy mostu planowane jest mniej więcej do połowy tego roku. Ostateczny termin jest uzależniony od pogody i poziomu wody w Wiśle.
Później wykonywane będą dalsze elementy konstrukcji mostowej, czyli płyta betonowa, nawierzchnia drogi, chodniki, elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego i oświetlenie. Zakończenie robót mostowych planowane jest do końca tego roku. Koszt inwestycji wynikający z umowy to około 70 mln zł. Pieniądze na jej realizację pochodzą z budżetu państwa.
Inwestycja zakłada również aktualnie projektowane włączenie nowego mostu do układu komunikacyjnego miasta po prawej stronie Wisły.
Przejazd przez Wisłę odbywać się będzie dwoma mostami – nowym oraz przeprawą, która powstała w 2011 roku.
[FOTORELACJA]5602[/FOTORELACJA]
[ZT]201368[/ZT]
prezes08:32, 13.01.2024
brawo sandomierz po latach degredacji i upokorzen w tzw wojewodztwie tarnobrzeskim idziemy do przodu
Się tylko pytam:09:32, 13.01.2024
czy oba te mosty będą o takiej samej konstrukcji.
zly adres09:41, 13.01.2024
a kto to ma wiedziec? tn?
Kierowca ABCDET13:09, 14.01.2024
No wlasnie mial byc betonowy jak ten obok z2011
2 2
Lecz się. Polecam wizytę u psychiatry.
2 0
brawo sandomierz stary piastowski grod
0 0
rok 1975 calkowita degradacja krolewskiego miasta