W połowie września pięcioro wizytatorów zapoznało się z funkcjonowaniem sandomierskiego szpitala, przejrzało dokumentację medyczną oraz rozmawiało z pracownikami i pacjentami. Teraz lecznica otrzymała raport z przeglądu akredytacyjnego. Wynika z niego, że została ona oceniona pozytywnie, a poziom spełnienia wymaganych standardów jakościowych wyniósł 83 procent. Najlepiej ocenione zostały: laboratorium, diagnostyka obrazowa, zarządzanie ogólne, ciągłość opieki oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.
Dr n. med. Marek Kos, dyrektor szpitala zaznaczył, że dobre wyniki świadczą o wysokiej jakości świadczonych usług, co jest niezwykle ważne dla pacjentów.
– To bardzo dobra informacja dla pacjentów, gdyż wiedzą, że są leczeni w szpitalu, który został oceniony przez zewnętrzną, zajmującą się tym instytucję. Informacja istotna jest także dla personelu. Ma on bowiem świadomość, że pracuje w szpitalu akredytowanym, gdzie obowiązują ważne procedury i standardy, których trzeba przestrzegać, a dzięki temu praca jest bezpieczniejsza. Pracuje się zgodnie nie z podstawowymi, a już z wyższymi wymogami – powiedział dyrektor.
Za posiadanie akredytacji jest także bonus w postaci dodatkowego źródła finansowania z Narodowego Funduszu Zdrowia za jakość. Wynosi on, w zależności od wyniku, od procenta do dwóch procent umowy sieciowej.
Szpital w Sandomierzu po raz piąty uzyskał akredytację. Poprzednio poddał się takiej ocenie w 2018 roku.
Akredytację Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w Krakowie posiada obecnie około 190 szpitali w kraju.
W pierwszej dekadzie września w sandomierskiej lecznicy odbył się audyt sprawdzający i oceniający stopień spełniania wymagań określonych w systemie jakością ISO 9001:2015. – W otrzymanym raporcie uzyskaliśmy informację, że zostaliśmy ocenieni pozytywnie, spełniając zakładane wymagania tej normy dla naszego systemu zarządzania jakością – przekazał dr Marek Kos.
[ZT]204714[/ZT]
0 1
O jakość obsługi pacjenta to pytajcie pacjentów.
0 0
Dokładnie a że tabelki w Excelu się zgadzają to jeszcze daleko od jakości i czasu oczekiwania
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz