Zamknij

Szpital w Sandomierzu otrzymał akredytację. Wcześniej został poddany ocenie

. 14:43, 11.10.2023 Aktualizacja: 16:06, 11.10.2023
2

Szpital Specjalistyczny Ducha Świętego w Sandomierzu otrzymał pozytywną, wysoką ocenę specjalistów Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w Krakowie i uzyskał akredytację. Jest to, jak podkreśla dyrekcja, ważna informacja dla pacjentów i pracowników. 

W połowie września pięcioro wizytatorów zapoznało się z funkcjonowaniem sandomierskiego szpitala, przejrzało dokumentację medyczną oraz rozmawiało z pracownikami i pacjentami. Teraz lecznica otrzymała raport z przeglądu akredytacyjnego. Wynika z niego, że została ona oceniona pozytywnie, a poziom spełnienia wymaganych standardów jakościowych wyniósł 83 procent. Najlepiej ocenione zostały: laboratorium, diagnostyka obrazowa, zarządzanie ogólne, ciągłość opieki oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.

Dr n. med. Marek Kos, dyrektor szpitala zaznaczył, że dobre wyniki świadczą o wysokiej jakości świadczonych usług, co jest niezwykle ważne dla pacjentów.

To bardzo dobra informacja dla pacjentów, gdyż wiedzą, że są leczeni w szpitalu, który został oceniony przez zewnętrzną, zajmującą się tym instytucję. Informacja istotna jest także dla personelu. Ma on bowiem świadomość, że pracuje w szpitalu akredytowanym, gdzie obowiązują ważne procedury i standardy, których trzeba przestrzegać, a dzięki temu praca jest bezpieczniejsza. Pracuje się zgodnie nie z podstawowymi, a już z wyższymi wymogami – powiedział dyrektor.

Za posiadanie akredytacji jest także bonus w postaci dodatkowego źródła finansowania z Narodowego Funduszu Zdrowia za jakość. Wynosi on, w zależności od wyniku, od procenta do dwóch procent umowy sieciowej.

Szpital w Sandomierzu po raz piąty uzyskał akredytację. Poprzednio poddał się takiej ocenie w 2018 roku.

Akredytację Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w Krakowie posiada obecnie około 190 szpitali w kraju.

W pierwszej dekadzie września w sandomierskiej lecznicy odbył się audyt sprawdzający i oceniający stopień spełniania wymagań określonych w systemie jakością ISO 9001:2015. – W otrzymanym raporcie uzyskaliśmy informację, że zostaliśmy ocenieni pozytywnie, spełniając zakładane wymagania tej normy dla naszego systemu zarządzania jakością – przekazał dr Marek Kos.

[ZT]204714[/ZT]

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (2)

Pacjent ale nie sandPacjent ale nie sand

0 1

O jakość obsługi pacjenta to pytajcie pacjentów.

15:21, 11.10.2023
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

EmerytEmeryt

0 0

Dokładnie a że tabelki w Excelu się zgadzają to jeszcze daleko od jakości i czasu oczekiwania

09:08, 12.10.2023


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tyna.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%