Konstrukcje dwóch z pięciu przęseł mostu w Sandomierzu zostały zamontowane z użyciem dźwigu, który może podnieść 250 ton. Chodzi o przęsło czwarte i piąte, umieszczone bliżej prawego brzegu Wisły na podporach w terenie zalewowym, na który mogą wjechać maszyny.
– Przygotowania do montażu fragmentu będącego częścią przęsła trzeciego i drugiego, który docelowo oprze się na podporze umieszczonej w wodzie, trwały od dwóch miesięcy. Na plac budowy po lewej stronie rzeki przywieziono z wytwórni 14 elementów stalowych, które zostały umieszczone na podporach tymczasowych i zespolone. Pod konstrukcją zamontowane zostały specjalne szyny przesuwne, a na podporach ślizgi, które umożliwiają stopniowe nasuwanie elementu. Operacja z użyciem sześciu stalowych lin i czterech siłowników hydraulicznych umieszczonych na podporze nurtowej przeprowadzana jest stopniowo. Prędkość przesuwu to ok. 3 metry na godzinę. Stalowa konstrukcja umieszczona zostanie w docelowej lokalizacji w przyszłym tygodniu. Ten etap zakończony zostanie montażem zwornika, który połączy ją z konstrukcją już wybudowaną od strony prawobrzeżnego przyczółka – informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kolejnym etapem robót będzie montaż konstrukcji przęsła pierwszego (przy lewobrzeżnym przyczółku) i fragmentu przęsła drugiego. Te elementy konstrukcji będą umieszczane na podporach z użyciem dźwigu.
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu w Sandomierzu ruszył w listopadzie ubiegłego roku. Elementy konstrukcji produkowane są od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy. Technologia montażu przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni i na placu budowy. Montaż samej konstrukcji może potrwać do lipca.
Kolejnymi etapami prac będzie wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu.
Budowa mostu ma potrwać do końca roku. W przyszłym roku wykonane zostanie włączenie obiektu do układu komunikacyjnego miasta, czyli istniejącej drogi krajowej numer 77 poprzez rondo i projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt.
[FOTORELACJA]6534[/FOTORELACJA]
[ZT]211307[/ZT]
[ZT]208735[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz